Remy / EGL Madmax

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 11 sep 2012 21:01

Ja dat had ik op de forum ook gevolgt maar met sproeier 130, 140 en 150 kreeg ik nog steeds geen zwarte dus ging ik kleiner en dat werkte wel
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 11 sep 2012 22:35

selwyn schreef:Sproeier is toch te groot. Aangezien je nu al met een sproeier grote bezig bent voor een openluchtfilter situatie.
Inhouden komt omdat hij nu verzuipt. Ik zou toch naar een 102 gaan en je luchtschroef eens op 1 slag open zetten. (360 graden)


Bedankt iedereen voor de info tot dusver. Ik ga morgen bovenstaande tip uitproberen. Ik ben nog lerende aangaande dit soort dingen.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 11 sep 2012 22:42

Maakt niet uit dat was ik vorige jaar ook niks lukte en ik snapte der niks meer van
Maar als je in zijn 4 de 6000 toeren niet haalt dan is je sproeier te groot
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 12 sep 2012 04:48

heb jij er nog geen sport filter op ?

ik heb ook net een zetje sproeier besteld dus zit je verhaal te volgen

maar heb ook gelijk sport filter er op

met normaal filter zit je inderdaad ergis bij de 100

:think:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 12 sep 2012 07:30

Ik heb zo onderhand het halve forum al doorgelezen. Waaronder de diverse topics van andere Madmax rijders. Ik ga gewoon door met zoeken naar de oplossing.

Ik denk trouwens ook dat ik mijn kleppen moet stellen, hoor een licht klapperend metaalachtig geluid (hoe beschrijf je dit geluid) als de quad stationair loopt. Dus zal daar de how-to ook eens van doorspitten.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor DexterXL » 12 sep 2012 08:05

DexterXL schreef:110 zou al een hele goede stap zijn, als er nu al kleur op zit, dan ben je er
bijna, dus niet met te grote stappen gaan nu ;)
Let ook even op het toerental wat je nu max. haalt in zijn 3e versnelling
daaraan kan je ook zien of je een te grote sproeier erin hebt, dan haal je net
wat mindere toeren :idea:


Ik had dit al eerder geschreven, ook je toerental is zeer belangrijek info bij het
afstellen, te grote sproeier geeft te weinig toeren, hikken/stotteren bij volgas,
ook de kleur bougie....ga daar niet te veel op af, iedereen roept wel koffiebruin,
maar dan ga ik weer eigenwijs roepen: je hebt toch geen 2-takt? daar verbrand
namenlijk de smering ook mee, en dat geeft die bekende koffiebruine kleur.
Wit is ook niet goed, maar grauw is prima, en een beetje kleur is ook nog
niet erg, maar zwart is echt zwaar verzuipen, en je kan domweg niet na
10 km al de volledige kleur zien op een bougie, en om het verhaal nog
ingewikkelder te maken, als je de verkeerde bougie hebt, kleurt hij nog verkeerder
dan je zou denken.
Ik ben pas aan het expirimenteren met bougies geweest, bleek na veel zoek
werk er toch een andere bougie in te horen: NGK D9EA met elektrode afstand
0.9mm, dit is een iets langere bougie, de originele is vrij kort en vonkt
eigenlijks te dicht bij de kop, hierdoor krijg je ook een vals beeld in kleur van
de bougie.


Zo, snap je het nog???
succes :thumbup: :ugeek:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 12 sep 2012 08:35

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. De bougie die er nu inzit is een NGK D8EA. Sproeier 110 heb ik helaas niet in het setje bijgeleverd gekregen. (101,103,105,107,108,112,114,116,117,121)

Dus terug naar de basics:
Bij 112 / 116 gas ging hij stotteren op volgas en kwam niet op max. toeren. (wel witte bougie) Bij rustig rijden een zwarte bougie en zeer veel knallen uit de uitlaat (logisch als je te veel benzine hebt).

Bij 108 liep hij voor mijn gevoel beter en gaf de bougie een lichtgrijze kleur (was toen meer naar de juiste bougiekleur aan het zoeken.). Maar dat is intussen al een kleine 10 pogingen terug, dus weet het ook niet exact meer.

Plan de campagne:
Ik ga terug naar een kleinere sproeier en zal de luchtschroef op 1 of 1,5 slag zetten (in ieder geval kleiner dan 2) gasnaald blijft in de middelste stand. Toerental in 3e /4e versnelling zal ik in de gaten houden.
Laatst bijgewerkt door Remy op 12 sep 2012 19:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor DexterXL » 12 sep 2012 11:17

Nee, luchtschroef op minimaal 2 x 360 graden + 1x 90 graden
dat is eigenlijks standaard, 2 x 360 graden is je minimale uitgangspositie.

Origineel is 98 sproeier, prop de 104/106 er maar in, gasnaald in de middenstand,
bougie is wel de juiste versie, de D8EA is een warmere bougie als de D9EA,
maar dat zal je niet zo snel merken, is meer dat je na hele lange ritten, dus
een erg warme motor/cillinder hebt, dan is de vonk iets minder krachtig dan
met een D9EA, voornamenlijk merkbaar op hoge toeren.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 12 sep 2012 15:18

DexterXL schreef:Nee, luchtschroef op minimaal 2 x 360 graden + 1x 90 graden
dat is eigenlijks standaard, 2 x 360 graden is je minimale uitgangspositie.

Origineel is 98 sproeier, prop de 104/106 er maar in, gasnaald in de middenstand,
bougie is wel de juiste versie, de D8EA is een warmere bougie als de D9EA,
maar dat zal je niet zo snel merken, is meer dat je na hele lange ritten, dus
een erg warme motor/cillinder hebt, dan is de vonk iets minder krachtig dan
met een D9EA, voornamenlijk merkbaar op hoge toeren.


uuuh d9ea is toch warmer om hoog is warmer toch :think:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor DexterXL » 12 sep 2012 16:24

nope......of het is maar net hoe je het bekijkt ;)
het getal bepaald de warmte graad, dus hoe lager het getal, hoe mindergoed
hij tegen hitte kan.
Stomweg gezegd, ga je hem opvoeren, dan heb je een bougie nodig die
goed blijft werken bij hogere temperaturen ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten