brandweerman112 schreef:DexterXL schreef:Heb nog geen gegevens om af te stellen, maar hierbij de meeting met de 96
sproeier......
Is dus al een stuk minder ruim in de brandstof, durf alleen nog niet nog armer
te gaan afstellen, heb het idee dat ik nu aardig goed zit
Als ik zo de gegevens van de SUN testkast aflees heb je nog steeds een heel erg rijk mengsel. Je CO is met 9,946 % wel heel erg hoog en een lambda van 0,752 wijst op een zeer rijk mengsel. Lambda hoort nagenoeg 1,000 te zijn. alles bove de 1 is arm en alles onder de 1 is rijk. en 1551ppm HC is ook een teken dat er heel veel onverbrande koolwaterstoffen in je uitlaatgassen zitten.
Dus je afstelling is dus zeer zeker niet goed.
Het ligt nogal gecompliceerd... Ik weet zelf namelijk niet hoe fijn een carburateur af te stellen voor verschillende situaties. Het probleem is namelijk dat je op vollast een rijker mengsel wil hebben, ook bij acceleratie heb je een verrijking nodig... In deellast en stationair kan je wel naar 1 zelfs armer gaan... Dit stel je af met je stationair sproeier i.c.m. je luchtstelschroef... Dus op dit punt heb je gelijk... Maar wat is het effect als je je stationair sproeier zodanig verkleint en de overgang maakt naar je hoofdsproeier... Dit moet je dus proefondervindelijk ondervinden... Tijdrovende klus...