EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 01 maart 2012 23:39

dimpower schreef:had dit ook al van BBQBarman gehoord.raar he dat die toerentallen toch zoveel kunnen verschillen tussen diverse 250cc blokjes.van mijn jla loncin gaat hij onbelast tot een 11500toeren.scheelt wel heel veel dan met de madmax.


Dan ben ik toch blij dat mijn blokkie begrensd is (Mad Max). Kan me niet voorstellen dat hogere toeren ook idealer voor je blokkie is. En op de weg heb je er met een streetquad weinig aan.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor DexterXL » 02 maart 2012 07:30

....nou, een beetje tot 8000tpm doortrekken is leuk, juist daar zit nog wat
extra koppel/vermogen, en als je dan verder door kunt trekken, zakt hij in
zijn 4e minder weg ;) .....als je met een te zware vertanding rijd
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 02 maart 2012 12:14

Oh ja en tuning cdi werk ook niet quad start dan niet meer
Dus dat hoef je ook niet meer te proberen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor DexterXL » 02 maart 2012 12:20

:thumbup: mooi......of juist niet :mrgreen:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 02 maart 2012 12:23

Niet mooi maar wel duiderlijk :)
Moet ze maar een keer tekoop aanbieden
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 02 maart 2012 12:41

Het maximale toerental (standaard) ligt op 7700 rpm bij de door EGL gebruikte motoren.

Het toerental wordt niet begrenst door de CDI, maar door de constructie en conditie van de motor. De CDI zal pas begrenzen bij 8500 toeren.

Als de motor in goede conditie is, is 7700 toeren haalbaar.
Uiteraard bij "standaard" configuratie.
Maar: maximale vermogen krijg je op 7500 toeren (niet op 7700).
Het heeft dus helemaal geen zin om hoger in toerental te gaan.
Boven de 7500 toeren kakt het vermogen in. Het is viertakt, geen tweetakt.

Een veel te grote of veel te kleine sproeier zal het toerental sowieso doen verlagen.
Zodra je over de "grens" gaat, gaat het drastisch mis.
Een "iets" grote sproeier kan, in combinatie met een sport filter voor dat kleine beetje extra lucht dat je nodig hebt.

En overschrijding van het maximale toerental moet je overigens niet te lang volhouden.
Bij een standaard carterventilatie systeem (slangetje dat van motorblok afkomt en via een klein filtertje naar de buitenlucht blaast), zal er na een korte tijd olie uit het slangetje worden gegooid als je 't motortje te lang op z'n maximale toerental zal laten draaien.
Dat stopt wel een keer, maar niet omdat ie het dan gewend is, maar omdat de voorraad olie op is ;-)
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor DexterXL » 02 maart 2012 12:45

:thumbup: top.....weet ik iig tot waar hij onbalast moet kunnen komen,
sowieso trek ik ook de grens tot max. 8000tpm.....blijft een standaard 4-takt

Ik weet niet of je al ervaring hebt met sproeier bezettingen?
ik heb nu alleen de "prop" uit de luchtfilterbak, en een 110 sproeier....leek mij
niet overdreven groot :?:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 02 maart 2012 12:46

BBQBarman schreef:Niet mooi maar wel duiderlijk :)
Moet ze maar een keer tekoop aanbieden


Vermoedelijk is die voor de GY6 achtige / horizontale motoren.
CDI's kun je niet zomaar ongestraft uitwisselen ondanks de stekkertjes hetzelfde zijn.
Hoewel het principe eenvoudig is, gaan ze stuk voor stuk anders om met de halgever (signaalgever in de ontsteking).
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 02 maart 2012 12:53

DexterXL schreef::thumbup: top.....weet ik iig tot waar hij onbalast moet kunnen komen,
sowieso trek ik ook de grens tot max. 8000tpm.....blijft een standaard 4-takt

Ik weet niet of je al ervaring hebt met sproeier bezettingen?
ik heb nu alleen de "prop" uit de luchtfilterbak, en een 110 sproeier....leek mij niet overdreven groot :?:


Sproeiers hebben standaard geen geschreven maat.
Over het algemeen is rond de .98 mm een veel voorkomende maat als standaard.

Het blijft een kwestie van proberen.
Met de gasnaald ergens in 't midden.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 02 maart 2012 13:13

Nou ik hb het hoor had gewoon te weinig lucht
Ik had net de luchtfilter erafgehaald dus reed zonder en hij trok gewoon door
Dus nu kijken wat ik daarvoor ga verzinnen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten