EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 10 jul 2011 13:28

Ik zou graag mijn kleppen willen gaan stellen bij de mad max.
Kloppen deze gegevens?
inlet/exhaust valve clearance: 0.04-0.06mm?
Iemand al ervaring met zijn mad max om dit zelf te doen en dan ook meteen de vraag hoe precies? Dit aangezien er geen howto over is en ik er zeer weinig verder over vind.
Vooral de vraag waar zit excact de inlet en de outlet ;)
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor daddylicious » 10 jul 2011 18:54

Hoi,

heb je de manual al gezien hier op de site :D .
Daar staat de klepspeling in vermeld.
Heb het zelf nog niet gedaan maar het kan nooit moeilijk zijn.
Maargoed heb dan ook wel enige ervaring met het stellen van 4/6/8 en 12 cylindermotoren :D .

grtz Arjan
daddylicious
200cc

Berichtdoor selwyn » 10 jul 2011 19:10

Ja maar wilde die waarden even dubbel checken.
Als ik het goed begrijp moet de carburateur er af en de uitlaat???
selwyn
400cc

Berichtdoor daddylicious » 10 jul 2011 19:14

Huh?, waarom dat, kun je de kleppendeksel zo niet demonteren dan.

kan nu ff niet bij de mijne kijken, staat ergens anders momenteel.
daddylicious
200cc

Berichtdoor selwyn » 10 jul 2011 19:41

Je hebt gelijk. Kan inderdaad langs boven. Moet enkel de spatborden los maken, de tank er uit wippen en dan kan ik bij het kleppendeksel. Met een beetje geluk kan ik net langs de egr leiding de kap er af schuiven.
Als ik de tijd heb zal ik er meteen een howto van maken.
selwyn
400cc

Berichtdoor daddylicious » 10 jul 2011 21:14

De egr-klep zal ik geen last van hebben, die heb ik op permanente vakantie gestuurd :mrgreen: .
Heb momenteel alleen last dat ie wat moeilijk start, volgens mij een massa probleempje :think: . Zal er van de week eens naar kijken, kan ik gelijk zien of er inderdaad alles af moet voor het stellen van de kleppen.

grtz.
daddylicious
200cc

Berichtdoor BBQBarman » 10 jul 2011 22:45

Ja selwyn ben je niet van plan om de egr klep eraf te halen?
Iedereen op deze forum zegt dat je dan lekkerder rijd
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor selwyn » 11 jul 2011 17:47

Zat ik inderdaad aan te denken om die er ook meteen af te halen ;)
selwyn
400cc

Berichtdoor fred » 17 jul 2011 18:19

eaglemotorsport schreef:
Crazy-fredsel schreef:36km en eerste remprobleem :(

Iemand tips over hoe het beste te onluchten want na nader inspectie blijkt het halve systeem vol te zitten met lucht!

Ook blokkeerde mijn beide voorrem spontaan!

Remmen kunnen blokkeren als de stift van de hoofdremcilinder niet goed is afgesteld. Als deze te "strak" staat, dan komt de zuiger in de hoofdremcilinder niet helemaal in de rust stand, wanneer je het pedaal los laat. Op dat moment kan de opgebouwde druk niet terug stromen het reservoir in.
Met als gevolg dat het remsysteem op druk blijft staan, remmen gaan dan aanlopen, waardoor het zaakje warm wordt.
Warmte zorgt voor 4 dingen.
1: uitzetting van remvloeistof (remmen zullen vast lopen).
2: kokende remvloeistof. Remvloeistof die door de warmte gaat koken, geeft luchtbellen in de leidingen.
3: verglazing van de remblokken. Doordat de remblokken te heet worden, komt er een spekgladde laag op de remblokken. Met alle gevolgen van dien.
4: Kromme remschijven. Zodra de quad stil gaat staan, blijven de gloeiend hete remblokken op 1 punt van de remschijf langdurig staan. Gevolg: een verharde plek op dat ene punt op de remschijf. Daar zal de remschijf een haartje dikker worden, waardoor de remmen zullen gaan trillen.

Tip: eerst de afstelling (en veer) van het rempedaal controleren en goed afstellen. Controleer of je in ruststand de remblokken (en remzuiger van de remklauw) terug kunt drukken, zodat de remvloeistof terug het reservoir in kan stromen.
Daarna pas ontluchten.

fred schreef:heeft iemand vam jullie ook ervaring met de EGL madmax 300 RX? 300 cc ( 32 pk) en een max. top snelheid van 125 km per uur?

De uitleg van de snelheid, van de 300cc 4 klepper.
Standaard uit de krat zal deze quad / motor niet meer dan 20 pk leveren, waardoor de snelheid een beetje blijft steken rond de 80 / 85 km/uur.

Dat is gedaan omdat de EU typegoedkeuring dat heeft afgedwongen, zodat het bij (o.a.) de RDW geregistreerd kan worden als "driewielig motorrijtuig", in plaats van "personen auto".

Met een aantal aanpassingen, kan de 300cc 4 klepper rond de 30 - 35 pk leveren. Met een dergelijk aantal pk's zal de snelheid richting de 125 km/uur gaan. (Nokkenas timing, ontsteking, carburateur, uitlaat, etc).

Let wel op dat je remmen dan echt in orde moeten zijn ;-)
Blokkerende remmen bij 80 km/uur is niet leuk, maar bij 125 km/uur...

fred schreef:trouwens volgens de site van egl zouden hun quads van de zelfde kwaliteit zin als bv een ktm yamaha of kawasaki!!

Dat is per leverancier verschillend.
Er zijn namelijk handelaren die de quads zo "out of the box" doorverkopen, zonder zich druk te maken over kwaliteit. Vervangen de chinese lagers niet door SKF lagers, rubber hoesjes en draagarm bussen doen ze niets aan, vet kennen ze niet, etc. etc.
Dat zijn de handelaren / dozenschuivers die de chinese quads een slechte naam bezorgen.

dus jullie ( eaglesport) vervangen voor uitleveren wel de lagers , draagarm bussen etc etc.????

fred
fred
300cc

Berichtdoor selwyn » 17 jul 2011 19:13

Trouwens misschien wel handig als iemand de gegevens heeft van de lagers en de bussings die gebruikt worden. Is net iets makkelijker als deze informatie gedeeld zou worden met een artikel nummer erbij.;)
selwyn
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?