EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 18 jun 2011 16:00

Welkom bij de club, jammer dat ze het nog niet voor jou geregeld hebben.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 22 jun 2011 15:47

Aangezien ik een beetje gek werd (in hoeverre dat nog erger kon worden) van het rammelen als ik mijn slot aan de voorbumper hing tijdens het rijden.
En dat een slot van 5 kilo in een rugzak me na 650 km gereden te hebben een paar schouders op leverde die 's avonds smeekte om een massage ben ik eens gaan zoeken op marktplaats voor een top koffer inclusief frame.
Nou stond er al een tijdje een Yamaha ZX10 frame inclusief koffer te koop aangeboden. Ik die man gebeld en de maten na gevraagd. En warempel die komen dus exact overeen met de breedte van waar de standaard beugel hangt.

Dus beugel in gekort was 25 cm te lang. Nieuwe gaten geboord en 2 sleufgaten. Frame geschuurd en in de Hamerite. Drogen en geplaatst. Voordeel is nu ook dat ik mijn helm niet meer aan de ketting hoef te hangen want die kan mooi in de koffer als mijn ketting aan mijn wielen hangt.
Koffer is tevens afneembaar dus voor toer tochten in de buurt kan ik hem er altijd weer af nemen.

Even een foto vanuit de schuur want het komt hier met bakken uit de lucht denderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 22 jun 2011 16:22

Handig z'n koffer ik dacht daar ook aan
nu kan ik zien hoe dat eruit ziet.
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor EricNelissen » 25 jun 2011 15:05

Even een aandacht punt voor andere madmax rijders, pas op de smeernippels deze breken dus spontaan af , op beide quads afgebroken op de bovenste draagarm , bij een op de linker en bij de ander op de rechter.
EricNelissen
100cc
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 06 maart 2011 13:57
Woonplaats: krimpenerwaard

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor admin » 25 jun 2011 15:32

EricNelissen schreef:Even een aandacht punt voor andere madmax rijders, pas op de smeernippels deze breken dus spontaan af , op beide quads afgebroken op de bovenste draagarm , bij een op de linker en bij de ander op de rechter.

Dat gebeurd niet alleen bij de madmax hoor. Hebben wel meer wokjes last van...
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor fred » 03 jul 2011 00:40

Steven1191 schreef:Als ik me niet vergis schelen de egl en de loncin niet heel veel van elkaar.
De EGL is iets sneller, maar ook kleiner en smaller.
De EGL kan eventueel offroad met andere banden daar waar de JLA toch meer voor weggebruik is gemaakt dit zal dus liggen wat je er mee doet.
De JLA ligt ook iets breder op de weg, hierdoor mogelijk ook iets stabieler?

Ik had zelf ook keuze tussen beide, mijn voorkeur ging echter voor de JLA omdat ik alleen op wegen en mogelijk wat zand/grind paden rijd. verder geen offroad gebruik. Ook vond ik het zeer impresive dat de JLA gewoon 2.05m lang is.

ook de EGL is na mijn mening op 1e onderzoek zeer geschikt, volgens mij ligt het vrijwel gelijk aan elkaar op heel veel fronten

corrigeer me als en waar ik de fout in ga


heeft iemand vam jullie ook ervaring met de EGL madmax 300 RX? 300 cc ( 32 pk) en een max. top snelheid van 125 km per uur? trouwens volgens de site van egl zouden hun quads van de zelfde kwaliteit zin als bv een ktm yamaha of kawasaki!!

groeten
fred
300cc
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 26 jun 2010 19:59
Woonplaats: tubbergen

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 03 jul 2011 00:41

Er zit momenteel iemand op het forum met een mad max 300cc, en een vast gelopen wiel lager ;)
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Crazy-fredsel » 06 jul 2011 20:05

36km en eerste remprobleem :(

Iemand tips over hoe het beste te onluchten want na nader inspectie blijkt het halve systeem vol te zitten met lucht!

Ook blokkeerde mijn beide voorrem spontaan!
Crazy-fredsel
50cc
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 21 mei 2011 23:34
Woonplaats: Culemborg

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 06 jul 2011 20:55

Crazy-fredsel schreef:36km en eerste remprobleem :(

Iemand tips over hoe het beste te onluchten want na nader inspectie blijkt het halve systeem vol te zitten met lucht!

Ook blokkeerde mijn beide voorrem spontaan!


Remmen kunnen blokkeren als de stift van de hoofdremcilinder niet goed is afgesteld. Als deze te "strak" staat, dan komt de zuiger in de hoofdremcilinder niet helemaal in de rust stand, wanneer je het pedaal los laat. Op dat moment kan de opgebouwde druk niet terug stromen het reservoir in.
Met als gevolg dat het remsysteem op druk blijft staan, remmen gaan dan aanlopen, waardoor het zaakje warm wordt.
Warmte zorgt voor 4 dingen.
1: uitzetting van remvloeistof (remmen zullen vast lopen).
2: kokende remvloeistof. Remvloeistof die door de warmte gaat koken, geeft luchtbellen in de leidingen.
3: verglazing van de remblokken. Doordat de remblokken te heet worden, komt er een spekgladde laag op de remblokken. Met alle gevolgen van dien.
4: Kromme remschijven. Zodra de quad stil gaat staan, blijven de gloeiend hete remblokken op 1 punt van de remschijf langdurig staan. Gevolg: een verharde plek op dat ene punt op de remschijf. Daar zal de remschijf een haartje dikker worden, waardoor de remmen zullen gaan trillen.

Tip: eerst de afstelling (en veer) van het rempedaal controleren en goed afstellen. Controleer of je in ruststand de remblokken (en remzuiger van de remklauw) terug kunt drukken, zodat de remvloeistof terug het reservoir in kan stromen.
Daarna pas ontluchten.

fred schreef:heeft iemand vam jullie ook ervaring met de EGL madmax 300 RX? 300 cc ( 32 pk) en een max. top snelheid van 125 km per uur?


De uitleg van de snelheid, van de 300cc 4 klepper.
Standaard uit de krat zal deze quad / motor niet meer dan 20 pk leveren, waardoor de snelheid een beetje blijft steken rond de 80 / 85 km/uur.

Dat is gedaan omdat de EU typegoedkeuring dat heeft afgedwongen, zodat het bij (o.a.) de RDW geregistreerd kan worden als "driewielig motorrijtuig", in plaats van "personen auto".

Met een aantal aanpassingen, kan de 300cc 4 klepper rond de 30 - 35 pk leveren. Met een dergelijk aantal pk's zal de snelheid richting de 125 km/uur gaan. (Nokkenas timing, ontsteking, carburateur, uitlaat, etc).

Let wel op dat je remmen dan echt in orde moeten zijn ;-)
Blokkerende remmen bij 80 km/uur is niet leuk, maar bij 125 km/uur...

fred schreef:trouwens volgens de site van egl zouden hun quads van de zelfde kwaliteit zin als bv een ktm yamaha of kawasaki!!


Dat is per leverancier verschillend.
Er zijn namelijk handelaren die de quads zo "out of the box" doorverkopen, zonder zich druk te maken over kwaliteit. Vervangen de chinese lagers niet door SKF lagers, rubber hoesjes en draagarm bussen doen ze niets aan, vet kennen ze niet, etc. etc.
Dat zijn de handelaren / dozenschuivers die de chinese quads een slechte naam bezorgen.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Crazy-fredsel » 09 jul 2011 14:18

Bedankt voor je verhaal ;)

Ik ga het eens even nakijken hoe mijn remmen(blokken,schijven) er aan toe zijn!

Verder even contact opnemen met de leverancier want valt ook onder stukje onder service denk ik!
Crazy-fredsel
50cc
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 21 mei 2011 23:34
Woonplaats: Culemborg

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten