JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 10 apr 2014 21:47

Nou, dit is nog vrij duidelijk. Je moet de regels voor elektrische voertuigen (ECE R100) eens zien. :crazy: Komt volgens mij niemand wijs uit maar toch moet ik me eraan houden op de een of andere manier. :mrgreen: Maar denk ook niet dat ze bij de RDW echt alles controleren, dan zijn ze wel een hele dag bezig voor 1 voertuig lijkt me.

Heb vandaag de tekeningen afgegeven bij het metaalbewerkingsbedrijf. Ze gaan nu even kijken hoe duur het allemaal gaat worden en dan kunnen de steunen voor de topkoffer/achterverlichting gemaakt worden. :) Weet in ieder geval nu zeker dat ze dit weer kunnen maken, zou geen probleem zijn. Is dus weer even afwachten tot het klaar is. Komende dagen maar eens een eind gaan maken aan de behuizingen van de accu's denk ik. :roll:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor spides89 » 11 apr 2014 09:00

Wat een werk man! Ik zag net dat je in 2012 al aan dit project begonnen bent. Mijn complimenten voor het doorzetten van dit enorme project!

Slim dat je ook een eigen blog bij bent gaan houden. Wie weet wordt het opgepikt. Even offtopic maar zorg er vooral voor dat je je SEO goed voor elkaar hebt. Zo heb je een grote kans dat het in Google goed te vinden is :).
spides89
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 18 apr 2014 20:55

Nog bedankt. :mrgreen: Denk dat het met de SEO wel goed zit, sta natuurlijk niet op plaats 1 als je streetquad ofzo in typt maar het is wel te vinden. ;)

Afgelopen week bezig geweest met de behuizingen eindelijk klaar te maken. Best goed gelukt, deksels zitten nu vast erop. Hoef ze alleen nog een beetje netjes af te werken, spuiten en EPDM ertussen en dan zijn ze echt klaar.

Heb eerst toch maar even nieuwe platen gezaagd voor de deksels. Die wat ik al gemaakt had paste niet goed meer aangezien ik de behuizingen toen uit elkaar heb gehaald en iets heb verbreed. Deze heb ik nu iets groter gemaakt zodat ik ze na het vast zetten netjes gelijk zou kunnen maken met de behuizingen.

Afbeelding

Weer net zoals met de klemmen heb ik de gaten meteen door de deksels en de klemmen geboord om alles goed uitgelijnd te krijgen.

Afbeelding

Dan weer de gaten in de klemmen wat groter gemaakt, blindklinkmoeren erin en rubbers erop. Ook heb ik nog die 2 extra stukjes in de grote behuizing erop gelijmd zodat de deksel op die plaatsen ook goed dicht blijft.

Afbeelding

Daarna kon ik alle deksels vast op de behuizingen zetten.

Afbeelding

Ook meteen de deksels gelijk gevijld met de behuizingen, ziet er best wel netjes uit nu.

Afbeelding

Hoef nu dus niet veel meer te doen aan de behuizingen. Volgende stap is ze op de een of andere manier op het frame bevestigen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 18 apr 2014 21:03

aha er komt schot in.tegen juli moet ie af he Rob :!:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Peter.M » 18 apr 2014 21:04

:thumbup: :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 18 apr 2014 22:22

Of die dan af is weet ik niet maar rijklaar denk ik wel (en hopelijk gekeurd). ;) Maargoed als eenmaal alles op het frame bevestigd zit begint het leukste werk, alle kabels maken en alles aansluiten. :mrgreen: Dus dan schiet het wel op denk ik.

Ben alleen nog op die steunen voor de topkoffer en verlichting aan het wachten, zal morgen te horen krijgen hoe duur het zal worden en wanneer het waarschijnlijk klaar zal zijn.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Arwin » 18 apr 2014 22:54

Ik heb dit project en ook je blog doorgelezen
en in 1 woord respect.
zo lang bezig zijn en dan ook gewoon blijven doorzetten
petje af
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 18 apr 2014 23:27

Bedankt. :mrgreen: Duurt inderdaad al best lang maarja ik wil hem toch echt klaar krijgen. ;) Gaat niet vanzelf helaas. :)

Zit trouwens nog even te denken over die condensvorming in de behuizingen waar ik al een hele tijd geleden tips over heb gekregen. Kwam toevallig deze dingen tegen, zou dit iets zijn?

http://www.hemmink.nl/elektrotechniek/i ... -kunststof

Niet de wartels maar die plug onderaan. Wartels heb ik al en bevestiging is veel fijner dan bij die in de link. Heb dan liever een aparte plug erbij zitten. Ze hebben zo'n calculator op hun website, moet daarbij de inhoud van de behuizing invoeren. Neem aan dat ik dan de inhoud moet pakken van de ruimte die nog tussen de accu's en de deksels zit en niet van de hele behuizing? Zou dan maar 1 m20 plug nodig hebben dus dat is goed te doen (als ik inhoud van hele behuizing doe heb ik 3x m32 plugs nodig :crazy:). Beter dan wat gaatjes boren waar weer water doorheen kan lijkt me.

Als ik met zo'n dingen geen condensvorming krijg dan zal ik ze toch maar plaatsen voor de zekerheid.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 19 apr 2014 10:23

Das wel mooi condensvormings is 1000% zeker garandeer ik je
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 29 apr 2014 22:13

Weer iets verder met de behuizingen. EPDM rubber tussen de behuizingen en deksels gedaan, met holpijpsetje heel makkelijk de gaten erin kunnen maken.

Afbeelding

En weer alles vast, ook even de wartels erop gezet. Wou even weten hoe het eruit zou zien. ;) De behuizingen zijn zo dus helemaal water en stofdicht.

Afbeelding

Ook weer even alles in het frame geplaatst. Moet nu een goede manier vinden om de behuizingen stevig op het frame te bevestigen. Was aan het denken om aluminium hoekprofielen rond de behuizingen te plaatsen en daar bevestigingspunten op maken. Maar weet niet zeker of dat gaat lukken. Deze profielen kunnen maar 1,5 mm dik zijn, anders past het niet meer in het frame. Als jullie misschien ideeën hebben hoor ik dit graag. ;)

Afbeelding

Dan nog even een totaalplaatje. Anderen plaatsen dikke motorblokken in een frame, ik zet er gewoon plastic bakken in. :lol:

Afbeelding

Zal nog een hele uitdaging worden om alles vast te zetten denk ik. :crazy:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten