bashan bs250S-11b start niet

Re: bashan bs250S-11b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 17:50

Die rode draad van het contactslot hoort inderdaad naar de pluspool van je accu te gaan. En in deze draad hoort ook aan de kant van de accu een zekering te zitten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 19:57

rood , zwart , groen en zwart met wit.

De rode dan maar van het contact volgen waar hij heen gaat fwaht ?

denk dat deze bij mij verbonden is met de koeling ( "gerimpeld ding achteraan" ) en tegelijkertijd met de sturing van de startrelais ( ingangen bovenaan )

nog ideetjes ? Ben al de covering van de draden aan het doen nu zodat ik alles tegoei kan zien.
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 20:09

Nja ik blijf mezelf niet herhalen hoor.. ;)

Er moet gewoon een rode kabel van de pluspool op de accu naar het contactslot gaan (met zekering aan de kant van de accu) anders werkt er niets. Is dit bij jou niet het geval, dan zit er zeker iets fout en kun je het beste een nieuwe kabel trekken met zekering.

De rode kabel op het contactslot heb je al gevonden dus inderdaad gewoon die volgen en kijken waar die naartoe gaat. Normaal zit er niets anders tussen het contactslot en je accu, behalve misschien een alarm ofzo als dit is ingebouwd.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 20:21

had vorig bericht niet gelezen sorry

Euhm ja moet ik dan mijn rode draad vervangen door een draad die van de pluspool gaat en de andere draad die aan die andere componenten zit gewoon uit de stekker doen ?

en wat bedoel je juist met zekering aan accuzijde ? gewoon naar de winkel gaan en kabel vragen zekering kopen ( van hoeveel ampere ? ) en deze verbinden ?

Vind het wel zeer raar dat hij hiervoor ook heeft gewerkt terwijl er dan gewoon geen kabel van + pool naar contactslot loopt ?
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 20:31

Daarom dat ik dus zeg, volg die rode draad en kijk waar die naartoe gaat.

Hier is een schema wat ik heb gemaakt, is van m'n JLA maar volgens mij zit het bij al onze quads wel zo. Alleen niet op die killswitch letten, die zit bij mij nu heel anders dan standaard. Maar de rest is hoe het standaard zit.

Afbeelding

Je kunt dus duidelijk zien dat er een rode draad vanaf je accu moet komen, contactslot zet de +12V door via de zwarte draden als je contact aan staat. Op die rode draad zit dus ook de zekering, deze zit normaal altijd heel dicht bij je accu in de buurt, daarom dat ik zeg aan de kant van je accu.

Als de zekering kapot is of de rode draad ergens los ligt en niet op de pluspool van je accu heb je het probleem snel gevonden, er werkt dan namelijk helemaal niks.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 20:46

Ga morgen nog eens tegoei kijken waar de draad nu juist heenga.

Denk dat ik daarnet zag dat de draad naar mijn CDI en dezelfde rode gaat ook naar de spanningsregelaar.

want op jouw tekening zie ik veel niet terugkomen hoor.
Startrelais ?
Startmotor ?
CDI ?
Spanningsregelaar ?

Goh voel me zo dicht bij de oplossing maar ook zo ver verwijderd :D
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 20:53

Komt omdat ik die dingen niet meer heb. ;) Daar heb ik dan ook geen schema van maar denk dat die dingen ook los staan van je probleem. Belangrijkste is eerst die rode kabel naar je accu en de zekering.

Het kan inderdaad toch wel kloppen dat je CDI en spanningsregelaar ook op die rode kabel zitten, weet niet meer zeker hoe deze zitten. Maar die moeten dan ook nog steeds naar de pluspool van je accu anders hebben ze ook geen stroom.

Edit: Net even gekeken op originele schema van de JLA, hier loopt inderdaad ook nog een rode kabel naar de spanningsregelaar. CDI niet, maar is bij Bashan misschien anders. Dat weet ik dus niet zeker.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 21:03

ja zie vind het ook heel raar dat dat het geval niet is.

Er hangt echt niets anders op mijn pluspool dan die naar de startrelais. ( op de startrelais zijn wel regelkabeltjes ( bovenaan ) die je met een fiche monteert en een signaal moeten geven wanneer deze moet sluiten. Maar die krijgen toch geen stroom van de kabels die doorverbonden moeten worden e ?

Ik vind het echt raar. En zeker omdat hij daarvoor gewoon werkte.
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 21:10

Maak anders een foto van de pluspool van je accu. Kan zijn dat die kleinere rode kabel op de een of andere manier is afgebroken ofzo, is wel te zien dan. Maar dan zou je zoiezo ergens die kabel los moeten zien hangen.

En jawel, je startknop die het signaal afgeeft voor het startrelais krijgt ook stroom via die rode kabel. Alleen indirect aangezien deze achter het contactslot zit op de zwarte kabel. ;) Hopelijk is het nog een beetje duidelijk.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 21:41

zal morgen een foto nemen van verschillende componenten. onder andere de batterij. ( zal ze effe terug aansluiten want heb ze gedemonteerd.)

Euhm ja ik kan je uitleg volgend enkel heeft de batterij ( + pool ) en contactslot enkel contact aan de startrelais en aan de spanningsregelaar.

Ah kan het dat het op deze manier verbonden is?

batterij - Spanningsregelaar - contactslot ?
en dan geeft het contactslot met dezelfde draad een impuls aan de startrelais ?

Vind de chinese logica gewoon raar :D
sanderG
100cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking