vandaag even uitgeweken voor een bus die uit de bushalte wegreed, vluchtheuvel op geknald met mn velgen. Links voor deuk en achter net een schaaf, @#$%.
Het was in de bebouwde kom , maar hij heeft me niet geraakt dus je kent het wel. IK heb een klacht ingediend bij de conexxion dus even kijken wat ze zeggen, zit een behoorlijke deuk in de velg dus afgeschreven. Nieuwe besteld en gelijk ook een nieuwe achtervelg, en reserve wiel gemonteerd dankzij Menno.
Tja veel bus chauffeurs nemen vaak gewoon voorrang in de bebouwde kom, ook al moet je er vol voor in de remmen. Wel jammer van de velgen maarja is makkelijk te vervangen. Als je niet had kunnen uitwijken was erger geweest.
Dat is balen zeg. Maar bussen hebben toch voorrang binnen de bebouwde kom? Dan moeten ze wel hun knipperlicht aan hebben natuurlijk, want je kunt niet ruiken dat ze weg willen rijden. Ik ben benieuwd waar Connexxion mee komt.
Voorrang of niet vind bussen zo irri dat ze niet 2 sec kijken of der niemand naast hun rijd maar gewoon als een blinde kip Knipperlicht aandoen en meteen uitvoegen
BBQBarman schreef:Voorrang of niet vind bussen zo irri dat ze niet 2 sec kijken of der niemand naast hun rijd maar gewoon als een blinde kip Knipperlicht aandoen en meteen uitvoegen
Dat is absoluut waar. Voorrang hebben of voorrang nemen zijn twee verschillende zaken. Hoewel je het 9 van de 10 niet wint van een grote bus.