Akkies JLA!

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Akkies JLA!

Berichtdoor akkie » 11 feb 2013 17:36

Raad opvolgen als er gelezen wordt uiteraard!

Zoals er op de vorige pagina staat spaced de orginele cdi hem met de toeren en had ik tuning cdi aangesloten om te kijken of (het echte probleem) wegging. Dit ging niet, maar na 10km rijden leek het probleem verdwenen te zijn.

Als dit zo blijft ben ik uiteraard blij dat ik niet weer alles heb losgetrokken, gebeurt het weer kan dat altijd nog, maar mijd ik liever uiteraard.

Ik ben super eigenwijs dat weet ik, daarbij ben ik van mening (gevoel) dat het iets mechanisch is/was en als iemand dan zegt dat het electra is dan wil ik dit wel aannemen maar niet zonder goeie onderbouwing. Begrijp me niet verkeerd, zonder jullie had ik nu nog bij wijze van met een uitlaat in me hand gestaan, maar als iemand zegt het is de electra ga ik echt niet alles loshalen wat er los te halen valt en daarna niet weten waar ik het moet aansluiten met een kans dat elektra goed is. Dan probeer ik het liever eerst op een manier waarvan ik zeker weet dat het nog goed komt.

Daarbij is de setup welke het beste werkt voor iedereen anders, tandwiel verhouding, afstelling carb, banden spanning etc etc. Daar waar ik aan het strand woon en er vaak heel veel wind staat is het bijvoorbeeld slim om een groot achtertandwiel te hebben gezien je dan harder gaat met tegen wind, boeit dat je niet en wil je graag snel, hoopje windje mee te hebben en je vliegt voorruit.

Ik heb in korte tijd veel gevraagt, geluisterd, geprobeert en soms ondervonden dat het voor mij gevoel anders is, noem het bijv tuning cdi. Het lijkt bij mij dat hij met wind mee iets beter op zn toeren komt als met de normale cdi. Als dit bij andere voor 90 procent anders is, tja het is gevoel en zo heb ik weer andere aanpassigen als een ander.

Ik ben niet moeilijk met dingen zelf uittesten ook al ga ik op me bek, heb het iig geprobeert en ben er zelf achter of het werkt of niet.

Daarbij dat elke quas natuurlijk anders is en zoveel dingen qua onderhoud ook veel kunnen betekenen.
akkie
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor DexterXL » 11 feb 2013 21:13

op je bek durven te gaan is de beste eigenschap die je met een wok kunt
hebben, anders kom je nooit 1 stap verder :thumbup:

en op die manier leer je het meeste :roll:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 12 feb 2013 07:46

DexterXL schreef:op je bek durven te gaan is de beste eigenschap die je met een wok kunt
hebben, anders kom je nooit 1 stap verder :thumbup:

en op die manier leer je het meeste :roll:

ja dat kan :think: maar als een ander eerst op zijn bek gaat hoef jij dat niet te doen :P
dus kan het in 1 keer goed :think:
:P :P
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor Remq » 12 feb 2013 10:10

Ik ook maar ik nam het wat Te letterlijk
:oops:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor akkie » 12 feb 2013 11:02

Haha, ja jij ging letterlijk op je bek :clap: ..

De zon schijnt, maar volgens mij is het ijskoud! Zometeen maar ff visje halen op de kwat
akkie
350cc

Berichtdoor dimpower » 12 feb 2013 12:55

friesequad schreef:
ja dat kan :think: maar als een ander eerst op zijn bek gaat hoef jij dat niet te doen :P

akkie ondervindt het liever nog eens zelf. :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor friesequad » 12 feb 2013 13:12

dimpower schreef:
friesequad schreef:

akkie ondervindt het liever nog eens zelf. :mrgreen: :mrgreen:

dan mag ook :P leert de rest ook weer van mocht iemand het zelfde doen hoef je alleen maar de link naar deze topic te doen dan hoeven we niet zo veel te typen

mocht iemand weer een quad bij lord...... kopen geef hem de link van turbo :thumbup:

moet toch 1 ding toegeven ook al slaagt het soms niet hij probeert wel :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor akkie » 12 feb 2013 15:17

Daarbij nogmaals, niet elk probleem heeft bij iedereen dezelfde oplossing. Op elk potje past een deksel, maar vaak niet dezelfde :)

Quad rijdt nu als een zonnetje, of nee toch niet.. Het is een eigenwijze chinees. Het probleem is zo goed als weg, daarbij denk ik dat de afstelling van de carb (hoop ik) is, maar het is niet hinderlijk zo hinderlijk meer.

Als hij vervelend doet laat ik gas los, geef ik weer gas komt hij vaak wel door op goeie toertjes en dan rijdt ie met gemak 95/100 :)

Als het weer beter is gaan we weer verder afstellen.
akkie
350cc

Berichtdoor Dirty Old Max » 13 feb 2013 23:20

Ziet ar leuk uit Akkie. Lijkt wel of je voorbanden even breed zijn als de achterste, of is het zicht bedrog ?
Dirty Old Max
250cc

Berichtdoor akkie » 14 feb 2013 09:42

Nein pure bedrog haha, en ik ga er voorlopig niets meer aan uitgeven. Moet flink sparen gezien het er naar uit ziet dat ik begin 2014 eindelijk een huis kan kopen :mrgreen: leuk zon eigen onderneming..
akkie
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad