Oei, als ik dit eerder had gelezen. Ik heb hier nog een automatische schakel module liggen voor DRL. Daarmee schakelt hij automatisch aan en uit en kan je hem met je normale lichtknop bedienen... Hoef je geen aparte schakelaar aan te sluiten. Je kan ook met een relais werken...
Ik heb bewust gekozen voor deze opzet. Ik had ook via een relais op de normale verlichting kunnen schakelen zoals je voorstelt. Alleen vind ik het wel mooi als ik de extra verlichting apart kan schakelen, maar alleen als het contact aan is van de quad. Dus als ik nu de quad uitzet, gaat alle verlichting uit.
Ik had van de week gemerkt dat mijn linkervoorband zacht stond. Dus even bij de bandenboer langs en hij lekt een beetje langs de velgrand. Aangezien ik bijna slicks voor heb (net geen 600km op de teller) moeten er toch binnenkort nieuwe onder, dus de band opgepompt en ik kan er nu in iedergeval nog mee rijden. Ik heb rondom zo'n 1,40 bar in de bandjes zitten. Persoonlijk vind ik hem dan het lekkerste rijden en reageren.
Kon het vandaag niet laten om even te gaan rijden met de quad. Gelukkig net voor de regen nog een dik uur kunnen knallen. Aangezien het er genoeg modder op de weg lag, duurde het niet lang voordat ik er helemaal onder zat.
Driften en donuts gaan met deze weer- en wegomstandigheden erg makkelijk. Een industrieterrein vol rotondes geeft genoeg uitdagingen. Maar goed bij thuiskomst een emmertje met een sopje gepakt en de Madmax maar even gewassen voor hij de garage in mocht.
Gisteren nog maar eens een mooi rondje gemaakt, alleen merkte ik dat nu ook mijn achterband zacht stond. Gelukkig geen spijker of iets dergelijke, dus ik denk dat 6 weken stilstand met maar 1,4 bar in de bandjes voor wat lekkage langs de velgrand zorgt.
Inmiddels ook druk bezig geweest om de volgende aanpassing voor te bereiden. Ik ben van plan om de voor en achtertandwielen aan te passen, uiteraard gelijk een nieuwe ketting erom en ik wil dan ook gelijk een kettingspanner plaatsen.
Nu wachten tot de pakketdienst langskomt. Komende to-do lijst wordt ook groter:
- Oliewissel 750 km - Radiateurbescherming definitief goed maken - Nalopen en bijvullen van alle smeernippels - Nieuwe voorbanden (deze zijn bijna versleten)
Dus ik denk dat de Madmax binnenkort eens half uit elkaar gaat om dit alles te realiseren. Ik ben erg benieuwd hoe hij dan zal rijden.
DexterXL schreef:veels te hoge spanning voor die banden, kijk maar eens naar de 3e foto van boven in je vorige bericht, daar zie je je voorband belachelijk bol staan
Ik denk dat dat deels optisch bedrog is. Ik moet mijn voorwielen nog beter afstellen want ze staan nu overdreven zo: / --- \
Het slijtpatroon op de band spreek boekdelen. Maar dat gaat zeker nog gebeuren voor er nieuwe banden op komen. Die laatste mm profiel zal ik ook nog van die chinees slijten
"maar 1.4bar" verlaag eens je spanning naar 0.6bar.je zal zien dat je quad veel beter loopt.met 1.4 bar moet die nogal springen op de weg.niet vergeten dat als die banden op een wagen van 1400kg ook maar 1.8bar op zit.jij met amper 180kg stopt daar maar 400gr minder op.
Ik had in de chinese banden ook maar 0,5 het liep wel goed,ik. Heb nu in de banden 0,8,maar die kunnen nog lager omdat die wel een karkas hebben ,maar dan heb je de kans dat ze op de velgen gaan draaien,maar 1,5 is echt veel te veel,zet ze maar eens lager
Ik zal het eens proberen. Qua stuiteren op de weg valt het goed mee. De komende tijd zal ik toch het nodige moeten gaan klussen aan de quad. Zowieso wilde ik nog een fatsoenlijke voetpomp kopen dan hoef ik niet elke keer 50 cent bij het tankstation te dokken