door Remy » 18 sep 2012 16:06
Gisteren de kleppen gesteld, nu ik wist dat je 2 slagen moest maken (en in de stand met de meeste speling moet afstellen) ging het helemaal goed met de how-to. Gelijk ook weer de carburateur in elkaar gezet en vanmiddag even getest.
Sproeier 103 - Gasnaald hoogste stand (5e groef) - Luchtschroef 2 slagen
Stationair liep hij 1100 rpm en startte direct zonder moeilijk gedoe.
3e versnelling bij 7000 rpm kleine hapering, maar trok door naar 7300 rpm
4e versnelling 6700 rpm 100 km/h op de teller zonder stotten/schokken
Nog even ter herinnering de instelling 4 of 5 pagina's terug:
Sproeier 103 - Gasnaald middelste stand (3e groef) - Luchtschroef 2 slagen
Stationair liep hij 1400 rpm en startte direct zonder moeilijk gedoe.
3e versnelling 7200 rpm zonder stoten/schokken
4e versnelling 6300 rpm (93km/h op teller) zonder stoten/schokken
In beide gevallen (in zijn vrij) met warme motor even volgas gegeven om te zien of de luchtschroef in orde is. De motor reageerde direct zonder haperen en schoot naar 6000-6500rpm en bij gas los zakte hij ook direct terug naar stationair. Dus dat is volgens mij in orde.
Ik wil nog even de tussenpositie van de gasnaald (4e groef) uitproberen. Om te zien hoe hij dan loopt. Bij een perfecte afstelling, mag hij dan haperen bij 7000rpm in zijn 3e versnelling?