BBQBarman schreef:Nope alles klopt en werkt goed
Ik ben met de madmax niet de enige met dit probleem
Wordt je voorpijp blauw? Of snel rood gloeiend?
Zo ja, dan heb je een mogelijk een te arm of te rijk mengsel en veroorzaakt dat de oververhitting.
Als je dit hebt, dan zal zich dat openbaren na ongeveer 10 minuten op 3000 toeren. Ongeacht of je warm of koud start.
Zo nee, wordt de radiateur wel "heet"?
(misschien een defecte waterpomp).
Start de radiateur ventilator wel netjes op als de temperatuur te hoog lijkt te worden?
Zo nee, Check de stekkertjes op de thermo schakelaar (links in de radiateur). Die stekkertjes worden nog wel eens vast geknepen door sumo worstelaars, knijpen de draad finaal door en hangt dan aan 1 adertje contact te maken. (Voor zolang als die dat doet).
Rond de 80 graden moet die schakelaar overigens verbinding maken om daarmee de ventilator te bedienen.
Motortje kun je checken door gewoon de stekkertjes van de thermo schakelaar tegen elkaar te houden. Dan moet de fan gaan draaien.
En hoe ben je er achter gekomen dat ie te warm wordt?
Lampje op 't dashboard gaat aan? Of heb je een (industrie) temperatuurmeter gebruikt om diverse onderdelen te temperaturen?
En zit er een 17 tands voortandwiel op en kleiner achtertandwiel? Of de standaard tandwielen?
Standaard tandwielen zorgen voor een hoog toerental bij 80-85 km/uur.
Dat langdurig hoog toerental vind geen 1 motortje prettig. Kan ook aardig warm worden als je 20 km lang op bijna maximaal toeren tuft.