door brandweerman112 » 23 feb 2012 21:39
Vandaag nog ff tijd gehad om wat aan de quad te doen.
De achteras van mijn wok is ( waarschijnlijk voor aflevering al ) verkeerd gemonteerd. Hierdoor zat er tussen de linker en de rechterachterkant zo'n 5 cm verschil dus leek het net of de quad krom was. De as is namelijk niet links en rechts van gelijke lengte. Vandaag ff achterasje met tandwiel, remschijf en naven incl. velgen onder de quad weggetrokken. Naafjes losgedraaid ( toch makkelijk met die borgmoeren ipv kroonmoeren met splitpennen ) en tegelijk met de wielen gedemonteerd. Daarna de remschijf en het tandwiel gedemonteerd van de splains. De as uit het lagerhuis getimmerd met een rubberhamer en de as gedraaid weer gemonteerd. Remschijf en tandwiel weer op zijn plek over de splains geschoven, moer en contramoer gemonteerd en lagers afgesteld. Naven incl. wielen weer gemonteerd. daarna het hele circus weer in de achterbrug gegooid, ketting gemonteerd en gespannen. Remklauw weer gemonteerd en het lagerhuis en remklauwbevestiging weer vastgezet en klaas was Kees.
Toen ff proefrijden. Rijdt toch een stuk minder nerveus. De quad had eerst de nijging om met gaten en op de bolling van de weg te gaan trekken in het stuur. Dit is nu over. Mijn vader cq collega garagehouder wou ook ff proefritje maken. Hij rijdt net het terrein af komt ie een politieauto tegen. Je raad het al, de gendarmerie kwam terug en stopte bij ons bedrijf.
Niet om m aan te houden, maar puur uit belangstelling. De betreffende politieman had mij al een paar keer zien rijden en vroeg zich af wat het voor een quad was. Blijft toch zeldzaam zo'n chinese streetquad in het zo nuchtere Zuidwolde haha.
As de Brandweer