Wat heb je vandaag aan je quad gedaan?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Wat heb je vandaag aan je quad gedaan?

Berichtdoor selwyn » 22 feb 2012 19:11

Ik zal ze morgen posten Hang momenteel nog in de kroeg
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor brandweerman112 » 22 feb 2012 21:25

Dan wachten we nog ff af. Ben ook wel benieuwd. Maar in de kroeg zitten is ook een leuke bezigheid.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor brandweerman112 » 23 feb 2012 21:39

Vandaag nog ff tijd gehad om wat aan de quad te doen.
De achteras van mijn wok is ( waarschijnlijk voor aflevering al ) verkeerd gemonteerd. Hierdoor zat er tussen de linker en de rechterachterkant zo'n 5 cm verschil dus leek het net of de quad krom was. De as is namelijk niet links en rechts van gelijke lengte. Vandaag ff achterasje met tandwiel, remschijf en naven incl. velgen onder de quad weggetrokken. Naafjes losgedraaid ( toch makkelijk met die borgmoeren ipv kroonmoeren met splitpennen ) en tegelijk met de wielen gedemonteerd. Daarna de remschijf en het tandwiel gedemonteerd van de splains. De as uit het lagerhuis getimmerd met een rubberhamer en de as gedraaid weer gemonteerd. Remschijf en tandwiel weer op zijn plek over de splains geschoven, moer en contramoer gemonteerd en lagers afgesteld. Naven incl. wielen weer gemonteerd. daarna het hele circus weer in de achterbrug gegooid, ketting gemonteerd en gespannen. Remklauw weer gemonteerd en het lagerhuis en remklauwbevestiging weer vastgezet en klaas was Kees.
Toen ff proefrijden. Rijdt toch een stuk minder nerveus. De quad had eerst de nijging om met gaten en op de bolling van de weg te gaan trekken in het stuur. Dit is nu over. Mijn vader cq collega garagehouder wou ook ff proefritje maken. Hij rijdt net het terrein af komt ie een politieauto tegen. Je raad het al, de gendarmerie kwam terug en stopte bij ons bedrijf.
Niet om m aan te houden, maar puur uit belangstelling. De betreffende politieman had mij al een paar keer zien rijden en vroeg zich af wat het voor een quad was. Blijft toch zeldzaam zo'n chinese streetquad in het zo nuchtere Zuidwolde haha.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor selwyn » 23 feb 2012 21:53

http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=22&t=2249&start=10Aangezien mijn foto's verwijderd zijn ondanks er mensen waren die er naar gevraagd hadden hier de link naar mijn eigen topic
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Berichtdoor Remq » 23 feb 2012 22:08

Ik heb vanavond mijn ketting in gesmeerd .
En de quad voorzien van een laag vaseline spray ..
Zaterdag stuk touren dus gelijk alles nagekeken vastgezet ..
En rijden maar :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor brandweerman112 » 23 feb 2012 22:17

Dus je streetquad krijgt het zaterdag weer ff voor de kiezen. Ga je een tourritje rijden of gewoon ff lekker rondrauzen??
Igv veel plezier zaterdag.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor Remq » 23 feb 2012 22:26

brandweerman112 schreef:Dus je streetquad krijgt het zaterdag weer ff voor de kiezen. Ga je een tourritje rijden of gewoon ff lekker rondrauzen??
Igv veel plezier zaterdag.

Ik ga samen met een vriend touren racen en koppiez laten draaien :D:D
En ben nog aan het in rijden dus zal wel beetje voorzichtig moeten doen
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor brandweerman112 » 23 feb 2012 22:28

Oh das zekers wel leuk, ff wat mensen de schrik aanjagen haha. Als je nog aan het inrijden bent kun je zeker beter wat rustig aan doen. En natuurlijk alle boutjes en moertjes aandraaien. Heb je ze al vervangen door kwaliteitsbouten en moeren??
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor Remq » 23 feb 2012 22:32

brandweerman112 schreef:Oh das zekers wel leuk, ff wat mensen de schrik aanjagen haha. Als je nog aan het inrijden bent kun je zeker beter wat rustig aan doen. En natuurlijk alle boutjes en moertjes aandraaien. Heb je ze al vervangen door kwaliteitsbouten en moeren??

Nee heb net alles aangedraaid en geloof dat wel...als het niet mooi meer word of dol is ga ik het vervangen ....
Of bij de 500km misschien ,heb ook overal loctite tussen gedaan dus gaan het zien :D
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor brandweerman112 » 23 feb 2012 22:35

Ok dat is ook een optie natuurlijk. Alhoewel je met kwaliteitbouten en moeren veel minder kans hebt op loslopen. Maar Loctite werkt daar zonder meer ook super voor.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?