op ebay kom je dikwijls eens papieren en kenteken (met typeplaatje) tegen dus ilegaal is het waarschijnlijk niet de bedoeling om het op een ander frame te bouwen is waarschijnlijk wel niet legaal
Daarin staat hetzelfde nummer als in je frame, en die heb je niet meer..... dus bij aanhouding en controle van politie kom je er volgens mij niet mee weg. Bij ongeluk met zo'n quad zal er ook controle worden uitgevoerd en zal de verzekering niet uitbetalen...
Je kunt het kenteken ook exporteren. Dan ga je met het kentekenbewijs en de kentekenplaat naar de RDW, vul je daar een exportverklaring in, betaald een paar euro en dan ben je je kenteken kwijt. Dit heb ik bij mijn crossauto ook gedaan. Werkt perfect en je bent van de wegenbelasting en verzekeringsplicht af. Echt ideaal.
Dan moet ik nog geld betalen ook? Gekke rdw... Zeg jongens nog een vraagje Stel je voor; ik koop een bashan uit belgie, want daar zijn ze veel goedkoper. Hoe krijg ik er dan een nederlandse plaat op en wat kost mij dit?
Je kunt het RDW bellen en zeggen dat je de quad in eigen beheer gesloopt hebt. Dit moet je in een brief bevestigen samen met kopie ID. Je kenteken wordt dan netjes uitgeschreven. Heb ik al diverse keren gedaan met Enduro motoren.