EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Q-trading » 11 sep 2011 20:53

300CC Blokken zijn begrenst, op bepaalde manieren.

Was schijnbaar nodig ivm met de europese typegoedkeuring.
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Wilmer » 12 sep 2011 16:36

En hoe kan ik die begrenzing er af halen? En kan ik dat zelf of laten doen?
Wilmer
50cc

Berichtdoor Q-trading » 12 sep 2011 22:06

Laten aanpassen bij je dealer.

Wilmer schreef:En hoe kan ik die begrenzing er af halen? En kan ik dat zelf of laten doen?
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor Wilmer » 12 sep 2011 23:50

Zijn er ook andere organisaties waar je ermee terecht kan? Ik weet namelijk dat de huidige monteur niet competent genoeg is en dat er naar een juiste vervanger wordt gezocht. Andere opties zouden prettig zijn dus;)
Wilmer
50cc

Berichtdoor eaglemotorsport » 19 sep 2011 18:55

Op de 300cc met Europese typegoedkeuring voor een driewielig motorvoertuig zit inderdaad een begrenzing, net als bij de 250cc (die overigens niet veel van elkaar verschillen qua vermogen).
Deze begrenzing is toegepast, om op die manier niet boven het maximale toegestane vermogen te komen dat in overeenstemming is met de typegoedkeuring.

Zodra je het vermogen gaat vergroten zodat je 125 km/uur kan halen, zonder de typegoedkeuring, kenteken registratie en BPM te herzien, ben je in overtreding. Omdat je vanaf dat moment een quad hebt die niet meer in de juiste categorie valt maar thuis hoort in een zwaardere categorie. Voor de zwaardere categorie gelden andere reglementen.
Dat is slechts ter informatie over de regelgeving welke van toepassing zijn op quads met Nederlands kenteken.
(Bij auto's heb je daar niet zo snel last van, omdat die qua vermogen niet snel in een andere categorie vallen, tenzij het gewicht toeneemt).

De begrenzing zit onder meer in elektronica, alsmede in de mechanica, maar dat terzijde.
Buiten de daadwerkelijke begrenzing om de quad harder te laten rijden, is er ook nog iets nodig om de quad harder te laten remmen en beter te laten sturen.
De standaard remmen voldoen niet om een dergelijk zware quad van 125 km/uur tot stilstand te brengen.
Denk ook aan de banden, die hebben momenteel een F als snelheidsindex.
Die banden zijn geschikt voor 80 km/uur. Niet voor 125 km/uur.
De standaard lagers verbranden en lopen vast bij hogere snelheden en 32 pk.
Zoals de constructie er nu voorstaat, is deze niet geschikt voor 32 pk.

Maargoed, om het geheel nog even te ontmoedigen (voor zover de moed je niet in de schoenen is gezakt);
Het is net als het opvoeren van een brommer of scooter. Zodra je voertuig boven de toegestane snelheid kan komen, of je hebt het vermogen verhoogd naar meer dan het maximale dat geregistreerd op je kenteken staat, pleeg je een strafbaar feit zodra je op de openbare weg komt. Tevens ben je niet meer verzekerd.
Ongeacht of je het vermogen of snelheid daadwerkelijk benut.
De typegoedkeuring zoals die er nu ligt voor deze quad, geeft aan: max 80 km/uur.

Wil je toch een quad met 32 pk, die 125 km/uur kan rijden?
Dan kan ik alleen aanraden om een quad aan te schaffen die dat ook kan.
Met 125km/uur een salto maken, omdat de voorbanden spontaan klappen of lagers die vast slaan, remblokjes die smelten als boter in een warme pan, ik wil
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor slowstart » 19 sep 2011 19:55

Heel mooi verhaal en het klopt ook helemaal van a tot z
Alleen doet bijna niemand hier aan de beperkingen mee die aan onze bassie's enz. zijn voorgeschreven.

Zo langzamerhand wordt toch volgens mij bijna elke wok omgebouwd tot een zelfmoordmachine in een ieder,s ander ogen!

Maar na een tijdje rond te hebben gereden en de nodige aanpassingen te hebben gemaakt. Kun je toch zeker wel harder rijden want anders zouden ze toch niet deze constructie snelheden opgeven in de brochure.

Als voorbeeld kan ik m,n eigen bassie noemen met enige moeite en tijd en niet heel veel geld (onderdelen zijn niet zo duur) kan ik zeker wel met vol vertrouwen zeggen dat veilig tussen de 90 en 100 km per kan rijden. Dit terwijl ik een 200cc heb. Dus zo,n egl madmax moet toch zeker wel de 120 km per uur aan kunnen.

In het begin dacht ik ook dat zo,n chinees helemaal ruk was maar het is me allezins meegevallen!

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc

Berichtdoor sherman » 21 sep 2011 21:11

geen boekje en de handleiding van de 250 hier op het forum is niet duidelijk vwb het elektrische schema , zal Q vragen of zij een boekje hebben

:roll:
hou het zwarte onder!
sherman
100cc

Berichtdoor admin » 21 sep 2011 21:29

Ik heb net ff gekeken en ben het wel met je eens dat de manual en dan vooral het electro schema slecht leesbaar zijn.
Mocht je in de toekomst een goed leesbaar exemplaar hebben, dat ook gescand goed leesbaar is, zou ik die graag ook hier online hebben.Dan hebben andere leden daar ook wat aan.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor daddylicious » 21 sep 2011 21:42

Hoi,

manual die hier geplaatst is komt rechtstreeks uit china en is een voorlopige handleinding werd me destijds verteld.
Heb net even op de website van de fabrikant gekeken en de link naar de manual werkt niet, ook staat er een link naar de spare-parts folder.
Deze is helaas nog under-construction, ofwel mad max rijders zullen veel geduld.

mvg Arjan
daddylicious
200cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 22 sep 2011 12:55

Of je schrijft even een nette Engelse email met het verzoek om een correcte elek.schema te sturen.

Chinezen zijn daar niet moeilijk in om zoiets op te sturen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?