italbike vf500c

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 07 jun 2011 05:43

ziezo, buizenplooier en straalcabine staan op hun plaats. Vanavond om staal en dan kan ik erin vliegen.
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 08 jun 2011 17:28

Gisteren begonnen met het plooien, passen, meten, bijplooien, enz.

Afbeelding
Daarna de kappen eens gepast, lijkt vrij goed:

Afbeelding
Dan de oude achterbrug er eens tegen geschoven, enkel om te kijken hoe het uitkomt...
Afbeelding
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: italbike vf500c

Berichtdoor ulleke » 08 jun 2011 18:01

Gaat goed, ben benieuwd hoe dat rijdt. Heb pas op een KFX 700 gereden, en dat jankt er echt tussen uit. Zo'n V blok met flink wat koppel.

Ga deze echt verder volgen.

Grt Dr
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: italbike vf500c

Berichtdoor vince » 08 jun 2011 20:41

Ziet er erg goed uit ,weinig italbike over .ha ha
Ga je het in een las mal af lassen of hoe pak je zo iets aan ?
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 08 jun 2011 20:52

Eerst alles op maat zagen en punten, dan vastzetten op een paar zware stalen steunbalken en alles vastlassen. En tijdens het lassen regelmatig controleren of alles nog juist is.

Het enige Italbike dat er nog over zal schieten zijn de stuurstang en nog een paar kleine prullen. (Het chassisnr ook natuurlijk)
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: italbike vf500c

Berichtdoor vince » 08 jun 2011 21:05

Ik had vroeger een vf750f bijna het zelfde blok en daar hadden we een olie modificatie op uit gevoerd is dat bij deze ook nodig ?
Zoals hier http://improvelife.info/v65/tech/oilmod/ en hier http://users.metro2000.net/~cdc/magna/t ... %20mod.htm
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 11 jun 2011 06:19

vince schreef:Ik had vroeger een vf750f bijna het zelfde blok en daar hadden we een olie modificatie op uit gevoerd is dat bij deze ook nodig ?
Zoals hier http://improvelife.info/v65/tech/oilmod/ en hier http://users.metro2000.net/~cdc/magna/t ... %20mod.htm



Het zou blijkbaar niet nodig zijn voor een vf500. Maar ik ga eens kijken of het eventueel wel geplaatst kan worden. Het blok zal waarschijnlijk iets zwaarder belast worden dan in een Magna :mrgreen: . Extra smering is altijd welkom... Thanks voor de tip.
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 11 jun 2011 06:28

ulleke schreef:Gaat goed, ben benieuwd hoe dat rijdt. Heb pas op een KFX 700 gereden, en dat jankt er echt tussen uit. Zo'n V blok met flink wat koppel.

Ga deze echt verder volgen.

Grt Dr
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: italbike vf500c

Berichtdoor ulleke » 11 jun 2011 09:05

Klopt ik duide dan ook op het koppel van een V vormig blok. Een V four is een beest van een blok voor op een quad. Ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen. Eerst maar eens genieten van je vorderingen ik kan dit soort projecten zeer waarderen als sleutelaar.

Grtz Dr
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: italbike vf500c

Berichtdoor rob de sloper » 11 jun 2011 18:39

Voor vandaag stop ik ermee. Het chassis is zo goed als klaar. Enkel nog de kont en de ophangpunten voor de voorophanging lassen en we hebben een rollend frame.
Ik heb er een volledig dag met bezig geweest.
Misschien doe ik morgen nog wat verder, maar aangezien het morgen vaderdag is vrees ik ervoor.

Alle buizen zijn afgelast, enkel de versterkingshoekjes moeten er nog in. Het kleur is niet de definitieve maar een zinkspray tegen het roesten en om makkelijker fouten in het laswerk te vinden.
Afbeelding

Dan de kappen nog eens gepast. Ze passen voor geen meter! Voor het gemak heb ik het frame 7 cm langer gemaakt, het lijken wel kappen van een pocketquad.
Afbeelding

fototje vanuit een andere hoek:
Afbeelding


Ps. Voor de mensen met een scherp oog, het blok ligt los in het frame en daarom ligt het totaal niet recht. ;)

greetz
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten