Raad opvolgen als er gelezen wordt uiteraard!
Zoals er op de vorige pagina staat spaced de orginele cdi hem met de toeren en had ik tuning cdi aangesloten om te kijken of (het echte probleem) wegging. Dit ging niet, maar na 10km rijden leek het probleem verdwenen te zijn.
Als dit zo blijft ben ik uiteraard blij dat ik niet weer alles heb losgetrokken, gebeurt het weer kan dat altijd nog, maar mijd ik liever uiteraard.
Ik ben super eigenwijs dat weet ik, daarbij ben ik van mening (gevoel) dat het iets mechanisch is/was en als iemand dan zegt dat het electra is dan wil ik dit wel aannemen maar niet zonder goeie onderbouwing. Begrijp me niet verkeerd, zonder jullie had ik nu nog bij wijze van met een uitlaat in me hand gestaan, maar als iemand zegt het is de electra ga ik echt niet alles loshalen wat er los te halen valt en daarna niet weten waar ik het moet aansluiten met een kans dat elektra goed is. Dan probeer ik het liever eerst op een manier waarvan ik zeker weet dat het nog goed komt.
Daarbij is de setup welke het beste werkt voor iedereen anders, tandwiel verhouding, afstelling carb, banden spanning etc etc. Daar waar ik aan het strand woon en er vaak heel veel wind staat is het bijvoorbeeld slim om een groot achtertandwiel te hebben gezien je dan harder gaat met tegen wind, boeit dat je niet en wil je graag snel, hoopje windje mee te hebben en je vliegt voorruit.
Ik heb in korte tijd veel gevraagt, geluisterd, geprobeert en soms ondervonden dat het voor mij gevoel anders is, noem het bijv tuning cdi. Het lijkt bij mij dat hij met wind mee iets beter op zn toeren komt als met de normale cdi. Als dit bij andere voor 90 procent anders is, tja het is gevoel en zo heb ik weer andere aanpassigen als een ander.
Ik ben niet moeilijk met dingen zelf uittesten ook al ga ik op me bek, heb het iig geprobeert en ben er zelf achter of het werkt of niet.
Daarbij dat elke quas natuurlijk anders is en zoveel dingen qua onderhoud ook veel kunnen betekenen.