EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor dimpower » 02 maart 2012 16:09

selwyn schreef:
dimpower schreef:had dit ook al van BBQBarman gehoord.raar he dat die toerentallen toch zoveel kunnen verschillen tussen diverse 250cc blokjes.van mijn jla loncin gaat hij onbelast tot een 11500toeren.scheelt wel heel veel dan met de madmax.


Dan ben ik toch blij dat mijn blokkie begrensd is (Mad Max). Kan me niet voorstellen dat hogere toeren ook idealer voor je blokkie is. En op de weg heb je er met een streetquad weinig aan.


die 11500 toeren is wel onbelast maar zelfs al rijdend in z'n 4 haald hij nog makkelijk de 10000toeren.heb trouwens nog niets veranderd aan carb,luchtfilter of sproeier.alles nog steeds origineel.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor DexterXL » 02 maart 2012 17:40

BBQBarman schreef:Nou ik hb het hoor had gewoon te weinig lucht
Ik had net de luchtfilter erafgehaald dus reed zonder en hij trok gewoon door
Dus nu kijken wat ik daarvoor ga verzinnen

Of kleinere sproeier, of foam/powerfilter, of foutieve afstelling luchtschroef ;)

echt veel meer keuze heb je niet......
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 02 maart 2012 17:56

DexterXL schreef:
BBQBarman schreef:Nou ik hb het hoor had gewoon te weinig lucht
Ik had net de luchtfilter erafgehaald dus reed zonder en hij trok gewoon door
Dus nu kijken wat ik daarvoor ga verzinnen

Of kleinere sproeier, of foam/powerfilter, of foutieve afstelling luchtschroef ;)

echt veel meer keuze heb je niet......

Bij een kleinere sproeier wordt me blokkie te warm
Na ongeveer 20 km
Ik heb nu een powerfilter
En aan de luchtschroef en had ik al van alles gedaan
Zo loopt tie echt het lekkerst
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor DexterXL » 02 maart 2012 20:32

Stom idee: wel genoeg koelvloeistof erin??

want idd als je tegen een warmloper aan zit, dan zet je zuiger sneller uit dan
je cillinder, dus meer brandstof erin....of even buiten de box denken......thermostaat
koelvloeistof blijft op vol open staan??
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 02 maart 2012 20:59

DexterXL schreef:Stom idee: wel genoeg koelvloeistof erin??

want idd als je tegen een warmloper aan zit, dan zet je zuiger sneller uit dan
je cillinder, dus meer brandstof erin....of even buiten de box denken......thermostaat
koelvloeistof blijft op vol open staan??

Nope alles klopt en werkt goed
Ik ben met de madmax niet de enige met dit probleem
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 02 maart 2012 21:45

BBQBarman schreef:Nope alles klopt en werkt goed
Ik ben met de madmax niet de enige met dit probleem


Wordt je voorpijp blauw? Of snel rood gloeiend?
Zo ja, dan heb je een mogelijk een te arm of te rijk mengsel en veroorzaakt dat de oververhitting.
Als je dit hebt, dan zal zich dat openbaren na ongeveer 10 minuten op 3000 toeren. Ongeacht of je warm of koud start.

Zo nee, wordt de radiateur wel "heet"?
(misschien een defecte waterpomp).

Start de radiateur ventilator wel netjes op als de temperatuur te hoog lijkt te worden?
Zo nee, Check de stekkertjes op de thermo schakelaar (links in de radiateur). Die stekkertjes worden nog wel eens vast geknepen door sumo worstelaars, knijpen de draad finaal door en hangt dan aan 1 adertje contact te maken. (Voor zolang als die dat doet).
Rond de 80 graden moet die schakelaar overigens verbinding maken om daarmee de ventilator te bedienen.
Motortje kun je checken door gewoon de stekkertjes van de thermo schakelaar tegen elkaar te houden. Dan moet de fan gaan draaien.

En hoe ben je er achter gekomen dat ie te warm wordt?
Lampje op 't dashboard gaat aan? Of heb je een (industrie) temperatuurmeter gebruikt om diverse onderdelen te temperaturen?

En zit er een 17 tands voortandwiel op en kleiner achtertandwiel? Of de standaard tandwielen?
Standaard tandwielen zorgen voor een hoog toerental bij 80-85 km/uur.
Dat langdurig hoog toerental vind geen 1 motortje prettig. Kan ook aardig warm worden als je 20 km lang op bijna maximaal toeren tuft.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 13 maart 2012 20:40

He jongens ik heb een vraagie zit jullie slang voor de koelvloeistof van jullie ook zo onprettig?
Afbeelding
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor selwyn » 13 maart 2012 20:50

Ik heb hem ook verlegd. Beetje mee gespeeld om die knik er uit te krijgen.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 13 maart 2012 22:06

selwyn schreef:Ik heb hem ook verlegd. Beetje mee gespeeld om die knik er uit te krijgen.

Thanks ik zal ff bedenken hoe ik dat ga oplossen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor sandhi,; » 14 maart 2012 10:28

BBQBarman schreef:
selwyn schreef:Ik heb hem ook verlegd. Beetje mee gespeeld om die knik er uit te krijgen.

Thanks ik zal ff bedenken hoe ik dat ga oplossen


een langere slang :idea: en dan achter de nerfbar stang en niet meer der voor..
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten