Voornaaf kroonmoeren vastzetten met maximaal 40 Nm en na 100 km controleren.
Zeker niet strakker zetten en zeker niet vergeten te controleren na 100 km.
Er zit wel een bus tussen de twee lagers in de voornaaf, die ervoor moet zorgen dat de lagers niet het naafje in worden geperst.
Maar 40Nm is echt genoeg.
Als de binnenringen van de lagers maar strak tegen de vulbus komen, is het echt voldoende spanning. Er hoeft geen koe aan te hangen en borgen van de kroonmoer doe je met de splitpen. Dus zal die moer zeker niet loslopen als je 'm met 40 Nm aan zal draaien en goed zal borgen.
Als je de kroonmoer te strak zal aandraaien, duw je de vulbus te plat en gaan de lagers scheeflopen en een tikkend geluid geven in de bochten. Uiteindelijk gaan de lagers vastlopen of nog erger, dan breekt je as van je fusee af. Puur omdat het spul gloeiend heet wordt en dan kan 't metaal de spanning en krachten niet aan... Dan is 't buigen of barsten.
Dit is geen EGL kwaal, maar gewoon gezond verstand
