DexterXL schreef:Hoe is de ervaringen nu met de EGL's??
want ik zit een beetje te neuzen naar een MadMax 250cc offroad, dus korte
achterbrug en iets hoger....
Vind hem vooral aantrekkelijk vanwege de kwaliteit blok, en het model, maar
wil hem dan het liefst met wegbanden...heb al een paar mailtjes de deur uit
gedaan

Mijn ervaring is super.
Ik rijd er regelmatig mee. Rijd super (dankzij de verlengde achterbrug

).
Zeker met de toyo's er op en strak uitgelijnd kleeft die op de weg.
Als je eenmaal de juiste afstellingen gevonden hebt en de juiste aanpassingen er op gedaan hebt weinig om kijken naar. Je bent hem vaker aan het poetsen dan dat je handen onder het vet zitten.
Aanpassingen die ik gedaan heb:
Tandwiel voor en achter veranderd.
Voorbanden vrij snel al vervangen voor Toyo's waren snel versleten mede door uitlijning die niet goed stond.
Achterbanden op gereden en toen pas Toyo's er op gezet.
Uitgelijnd.
Voorwiel ophanging op laagste stand.
Achtervering omhoog gezet.
En dan nu pas een ander soort bougie en bougiedop.
Het blok heeft leuke power en de versnellingen pakken goed op.
Ik wil nog mijn bus lagers gaan vervangen naar POM materiaal maar dat is meer om bezig te zijn dan dat het nu nodig is.
Als je een offroad versie wil nemen met wegbanden vraag ik me af waarom je wilt inleveren op eventuele wegligging? Maar dat is een eigen keuze.