Pagina 1 van 4

gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 22:38
door ikbat
ik heb een vraagje.
heeft iemand ervaring met een gy6 200cc automaat blok,
idee

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 01 nov 2011 22:43
door ikbat
en als het me niet bevalt kan ik altijd zoekken na een passend ander blok 400cc ofzo :twisted:

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 07:37
door DexterXL
Standaard verhaal wat eigenlijks ook voor elke motorblok geld:
- grotere carburateur...dus meer brandstofmengsel mogenlijk
- sport/foam luchtfilter...meer lucht
- betere uitlaatsysteem...wat erin gaat moet er ook vlot uit
- grotere sproeier...meer lucht heeft ook meer barndstof nodig
- race cdi.....al zijn daar de meningen over verdeeld, de 1 zegt dat hij alleen
het toerental onbengrensd maakt, de ander zegt dat er daadwerkelijk meer
pk's en koppel vrij komt
- tandwielverhouding, uiteindelijk heb je meer kracht, dat hij te snel door alle
versnellingen heen is, gevolg is, dat je constant hoog in toeren rijd en dus
meer slijtage voor draaiende delen.

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 11:07
door Peanut
Ik zou zeggen; wil je sneller, dan op naar een zwaardere quad ;)

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 11:42
door ikbat
Een echte quad is het volgende op het lijstje.
Dit blok zit niet onder een echte quad maar onder de scootertrike.
Is mijn nieuwste speeldje en een heel fijn vervoersmiddel. Maar in nederland heb ik er geen snellere kunnen vinden van dit soort. ( ja de can-amm maar die vald buiten budget)

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 12:13
door BBQBarman
Maar vraagie hoe snel wil je rijden met dat ding en is het dan ook veilig
Vanwege alle trillingen
Ik heb aan me quad alleen tandwiel vervangen en hij rijd al 20 km sneller
Maar hou het liever op 90 km per uur
Verder nog kleine dingen maar steld niet veel voor
Me quad is wel begrenst op 5000 a 5500 toeren

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 12:35
door ikbat
Hij komt nu met moeite op de 95
Als hij dit wat rustiger haalt ben ik al lang blij.
Wil darom kijken dat ik de top rond de 120 kan krijgen.
Niet om die 120 te rijden maar meer dat er nog iets over is onder het rijden(bijv net even invoegen ed)

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 13:38
door Peanut
ikbat schreef:Hij komt nu met moeite op de 95
Als hij dit wat rustiger haalt ben ik al lang blij.
Wil darom kijken dat ik de top rond de 120 kan krijgen.
Niet om die 120 te rijden maar meer dat er nog iets over is onder het rijden(bijv net even invoegen ed)


Je zult wel iets over houden dan....
Maar bij het invoegen kan je het "sprintje" naar de top dan wel schudden natuurlijk. ;)

Ik weet niet wat voor blokkies er allemaal onder die Scooter passen.
Maar we kunnen het beter een Sco-trike noemen :clap: (voor mijzelf dan eeej..) :clap:

Misschien dat er een blok is wat je er 1 op 1 onder kunt zetten,.. en dan gaan! Misschien ben je dan uiteindelijk ook nog goedkoper uit dan alles om te bouwen?

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 13:40
door ikbat
Dat is iets wat ik ook zeker wel in gedachten wil nemen. Ga ook eerst nog even alle verbindingen controleren. (wanneer er een echt zwaarder blok onder komt is het ook wel verlijdelijk het gas wat vaker open te trekken. En dan zou het mooi zijn als hij wel een beetje in elkaar blijft zitten)

Re: gy6 200cc

BerichtGeplaatst: 02 nov 2011 13:44
door Peanut
Goed plan!

Wanneer ik alle bouten, moeren e.d. aandraai...
(incl mijn achteras dubbele moeren...)
Dan merk ik de moeren ten opzichte van de bouten met een streepje verf.

Je kunt dan zien wanneer de moeren draaien /verdraaien...
Enne... zijn ze niet verschoven...dan hoef je ook niet voor niets een sleutel op die moer te zetten....

:clap: oh..wat een geweldige oplossing van mij..zei hij bescheiden.. :clap: :oops: