pieteratv schreef:op de sticker bij de oliepijlstok staat om de 1000 mijl, dat is dus om de 1600 km, eerder kan geen kwaad natuurlijk.
heb vanmiddag ( na 2400 km) toch maar eens voor de tweede !!!!!

keer mijn olie ververst. pijlstok eruit, bout aan onder zijde eruit, olie eruit laten lopen, in tussentijd 1 liter olie gehaald (10W40 aanbevolen door plaatselijke motor zaak) zodat ie lekker kan uitlekken. toen DACHT !!!ik bout aan onder zijde er weer in, olie ( o,8 liter motul) erin pijlstok indraaien en rijden maar!!. MAAR NEE HOOR je zult het niet geloven maar ik kreeg de bout voor onder inhet blok er niet meer in, van alles geprobeerd , er zaten wel een paar ijzer vijlsels aan onder zijde in het schroef gat maar mooi schoon gemaakt , maar nee hoor wat een geklooi en wat had ik het warm

andere bout geprobeerd niets! ik dacht dat de schroef draad in het blok wat beschadigd zou zijn, want aan de bout was niets te zien. uiteindelijk weer naar de motor zaak en een draad snijder geleend rond 12, ik dacht dan maar een nieuwe draad snijden in het blok dus ik de draad snijder erin en draaien ging super ik haal dat ding uit het blok en wat blijkt, zit de hele snijder vol met metaal deeltjes

en ik dacht had misschien toch beter iets eerder kunnen verversen

alles schoon gemaakt en bout erin ging nu natuurlijk perfect

olie erin met pijlstok en rijden maar. ben ik geloof ik een paar uur mee bezig geweest. maar wel weer wat bij geleerd!!!!!!!
groeten
oja bij mijn pijlstok staat om de 300 km verversen

maar volgens mij als je niet crost moet 500 km toch ook kunnen?