olie verversen shineray 250 spyder

Re: olie verversen shineray 250 spyder

Berichtdoor pieteratv » 13 jul 2010 08:08

op de sticker bij de oliepijlstok staat om de 1000 mijl, dat is dus om de 1600 km, eerder kan geen kwaad natuurlijk.
pieteratv
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor fred » 13 jul 2010 19:07

pieteratv schreef:op de sticker bij de oliepijlstok staat om de 1000 mijl, dat is dus om de 1600 km, eerder kan geen kwaad natuurlijk.

heb vanmiddag ( na 2400 km) toch maar eens voor de tweede !!!!! :oops: keer mijn olie ververst. pijlstok eruit, bout aan onder zijde eruit, olie eruit laten lopen, in tussentijd 1 liter olie gehaald (10W40 aanbevolen door plaatselijke motor zaak) zodat ie lekker kan uitlekken. toen DACHT !!!ik bout aan onder zijde er weer in, olie ( o,8 liter motul) erin pijlstok indraaien en rijden maar!!. MAAR NEE HOOR je zult het niet geloven maar ik kreeg de bout voor onder inhet blok er niet meer in, van alles geprobeerd , er zaten wel een paar ijzer vijlsels aan onder zijde in het schroef gat maar mooi schoon gemaakt , maar nee hoor wat een geklooi en wat had ik het warm :D andere bout geprobeerd niets! ik dacht dat de schroef draad in het blok wat beschadigd zou zijn, want aan de bout was niets te zien. uiteindelijk weer naar de motor zaak en een draad snijder geleend rond 12, ik dacht dan maar een nieuwe draad snijden in het blok dus ik de draad snijder erin en draaien ging super ik haal dat ding uit het blok en wat blijkt, zit de hele snijder vol met metaal deeltjes :( en ik dacht had misschien toch beter iets eerder kunnen verversen :D alles schoon gemaakt en bout erin ging nu natuurlijk perfect :clap: olie erin met pijlstok en rijden maar. ben ik geloof ik een paar uur mee bezig geweest. maar wel weer wat bij geleerd!!!!!!!
groeten

oja bij mijn pijlstok staat om de 300 km verversen :) maar volgens mij als je niet crost moet 500 km toch ook kunnen?
fred
300cc

Berichtdoor bashanboy » 13 jul 2010 19:14

voor weggebruik is 500km te doen hoor ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor roonroon » 13 jul 2010 19:18

Tussen de 5 en 8oo is een mooi aantal kilometers om de olie te verversen.

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor joepmaloen » 29 jul 2010 21:51

fred schreef:
bashanboy schreef:hoe snel die slijt ligt aan jou rijgedrag ;)
Ik zeg gewoon om de 500km aan weggebruik ;)
Ik vervang het waneer mijn blok open ligt (iedere keer na het crossen dus :roll: )

ik heb mijn olie de eerste keer laten verversen met zo'n 400 km. nu heb ik er 2400 km op staan en nog niet weer ververst. ik moet zeggen dat ik geen crosser ben of iemand die graag lang doortrekt in zijn versnellingen. ik ben een rustige tourer :D maar misschien toch maar een keer verversen dan :)

groeten

oeps zit ook op 1800km 1 keer vervest op 500km trek altijd door in elke versneling rij altijd volgas rem alleen bijflitspalen

GR Joep
joepmaloen
300cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 jul 2010 00:55

beter te vroeg verversen dan telaat zeg ik ;)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Vorige

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling