ventilator

Re: ventilator

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 03 jan 2010 10:16

Zo ver ik me kan herinneren zat er op de luchtgekoelde waarmee ik in Boxtel heb proef gereden ook een fan maar in de tijd dat ik proef reed sloeg hij niet aan.
Dus wanneer ie dat dan wel moet doen weet ik niet, het enige wat ik me kan bedenken is dat als ie lang stationair draaid dat ie dan aanspringt.....
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
BlacK-SpyDeR
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor bashanboy » 03 jan 2010 10:18

dat kan het zijn maar dan zou ie op een of andere manier aan de snelheodssensor ofzo moeten zitten :?:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 03 jan 2010 10:22

Als ik me niet vergis geeft de STXE ook de motortempratuur aan op de display dus de sensor zit gewoon in het blokje ergens.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
BlacK-SpyDeR
350cc

Berichtdoor afl » 03 jan 2010 11:56

BlacK-SpyDeR schreef:Als ik me niet vergis geeft de STXE ook de motortempratuur aan op de display dus de sensor zit gewoon in het blokje ergens.

zo is het denk ik, er zit inderdaad een digitaal temp weergave op display in de vorm van blokjes, hij moet worden aangestuurd vanaf een temp sensor op/in het blok. hij kwam bij na enige tijd spelen zonder hoge snelheden dus werd de zaak waarschijnlijk toen te warm. hij gaat dus niet op de snelheidsensor maar ergens op een temp sensor. als het mooi weer is zal ik eens een zoektocht maken waar die zit..... :?:
afl
100cc

Berichtdoor lzone » 03 jan 2010 12:24

volgens mij is de bedoeling dat deze aanspringt wanneer men en stevige beurt gereden heeft en daarna even stil gaat staan en deze op rolanti laat draaien, dan heeft de motor nog warm en kan hij overhitten. daarom dek ik dat de koeling moet aanslaan als je terug naar rolanti gaat of stilstaat om zo een geforceerde luchtkoeling te creeren,,
en slaat deze soms aan of nooit?
want persoonlijk heb ik een bashan 200 watergekoeld en die ventilator springt ook bijna nooit aan,, dit is zeer zelden, mag hij 20min op rolanti draaien,, en men temperatuur 80 a 85
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor Robashan » 03 jan 2010 12:36

@ izone, de ventilator van de bashan 200-7s moet altijd draaien, als dat niet zo is is deze defect ( bekend probleem, er zit een bagger lager in) De nieuwe witte versie is beter, of gewoon een 2de handse motor ventilator er op bouwen
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc

Berichtdoor Chucky » 03 jan 2010 12:48

bashanboy schreef:houdt alleen maar wind tegen lijkt mij :roll:

Zou wel zo moeten, in Chinese windtunnels getest he :geek: LOL, nee maar deze zou waarschijnlijk aanspringen als de motor warm is en de quad stilstaat, zou wel via sensor gaan als de quad geen touren draait of snelheid maakt dat deze aanspringt, omdat deze geen rijwind heeft
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor lzone » 03 jan 2010 12:55

Robashan schreef:@ izone, de ventilator van de bashan 200-7s moet altijd draaien, als dat niet zo is is deze defect ( bekend probleem, er zit een bagger lager in) De nieuwe witte versie is beter, of gewoon een 2de handse motor ventilator er op bouwen

ok bedankt ga ik mij zo'n witteventilator bestellen bij alg moto om deze erop te monteren,,
bedankt robashan !!
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor fr33style » 03 jan 2010 14:38

nou Izone dan heb je volgens mij weer geluk gehad :mrgreen:
fr33style
300cc

Berichtdoor lzone » 03 jan 2010 14:56

fr33style schreef:nou Izone dan heb je volgens mij weer geluk gehad :mrgreen:

voor ?? hij draaide nog (soms,, maar hij startte niet altijd op) dacht dat er wat mis was met de temperatuur meter en dat hij zo de ventilator niet liet aanslaan zoals bij een auto,, ik had er echt geen gedacht van dat deze steeds moest draaien.. ga hem eens demonteren en is kijken wat hij geeft als ik hem rechtstreekt aansluit op de batterij zodat hij gewoon 12v krijgt en of hij dan blijft draaien en opstart, mss is het probleem tog niet aan de ventilator dan maar aan een elektrisch draadje of fiche die los is of stuk is.. we zullen kijken eh
Grts Lzone
lzone
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling