Je ziet daar een dikke slang en een elektra-kabeltje bij een behuizing komen.
Deze behuizing kan je openmaken en dan de thermostaat eruit.
Grtz

roonroon schreef:thermostaat zit aan de linkerkant van het blok.
Grtz
Ron
fred schreef:roonroon schreef:thermostaat zit aan de linkerkant van het blok.
Grtz
Ron
oke bedankt, dus deze is eventueel eenvoudig te vervangen?
groeten
bashanboy schreef:koelvloeitstof zal er voor een deel wel uit lopen ja. die slangen hoeven niet los, gewoon die 2 schroefjes los draaien en je kunt zo de thermostaat eruit pakken
fretje-pitbull schreef:als de grote hetzelfde is past het
anders alg of q-trading es contacteren
zonder gaat hij gewoon trager opwarmen
fred schreef:fretje-pitbull schreef:als de grote hetzelfde is past het
ik heb de thermostaat er ff uitgehaald en in een bak heet water gelegd maar hoe kan ik zien of die wel ver genoeg open gaat ? ik zie dat er iets verschuift maar dat is maat een 3mm of zo schat ik! er zit geen klep of zo zo dat je kunt zien dat ie helemaal open staat. er schuift iets omhoog langs een pinnetje of busje maar meer niet.
groeten
fred schreef:fred schreef:fretje-pitbull schreef:als de grote hetzelfde is past het
ik heb de thermostaat er ff uitgehaald en in een bak heet water gelegd maar hoe kan ik zien of die wel ver genoeg open gaat ? ik zie dat er iets verschuift maar dat is maat een 3mm of zo schat ik! er zit geen klep of zo zo dat je kunt zien dat ie helemaal open staat. er schuift iets omhoog langs een pinnetje of busje maar meer niet.
groeten
heb de thermostaat weer gemonteerd en een proefrit gemaakt, maar de teller geeft niet meer aan dan 25 graden !!?? radiator wordt wel goed warm.
wat mij opviel was dat er bijna geen vloeistof ui kwam lopen. ik had de dikke slang ( die van de radiator naar de thermostaat) er even afgehaald om beter bij de achterste schroef te komen, deze wel rechtop weggehangen om lekkage te voorkomen . maar toch had ik verwacht dat er meer was uitgelopenmaar mischien alleen maar goed
![]()
wat denken jullie?? zou toch de thermostaat kapot zijn. onder de hete kraan ging die wel op en neer, sneller dicht dan open maar toch... ik hoor het wel weer
alvast bedankt
Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten