Hallo mensen,
Long time no see (erg druk en een quad die werkeloos (lees: defect) in de garage stond)
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt; maar geen oplossing voor het probleem gevonden.
Een tijd geleden was ik een stukje aan het knallen en ineens viel de quad helemaal weg. Was geen leven meer in te krijgen.
Nu dacht ik eerst dat het aan een defecte accu lag (deze was slecht; gebeurde vaak dat ik de quad aan moest duwen). Nu had ik via via gehoord dat er bij een te lage boordspanning geen reactie van de cdi komt.
Accus is vervangen voor een nieuwe (kwaliteitsaccu van bij een motorzaak). Is super te merken dat deze meer kracht bezit dan de vorige. Je merkt dat hij een heel stuk beter probeert te starten dan voorheen. Anyways...........dit had niet het resultaat wat ik in gedachte had.
Heb alle stekkers gecontroleerd en alle kabels optisch gecheckt op breuk/beschadiging. Ook hier kwam niks uit. Ook de minkabel vanaf de bobine ziet er prima uit en zit zonder oxidatie op het frame gemonteerd.
Vervolgens nieuwe bougie/bougiekap gemonteerd en een stukje van de bougiekabel naar de bobine en naar de bougiekap afgehaald en opnieuw bevestigd. Ook dit had geen zin.
Nu heb ik gelezen dat dit ook wel eens een doorgebrande ontsteking kan zijn. Lijkt me vrij logisch aangezien ik meer toeren draai dan normaal (doordat ik begrenzing uit gaskabel heb gedremelt).
Nu heb ik geprobeerd deze uit te bouwen, maar ik krijg de kap op geen mogelijkheid los. Wel zie ik dat er bij het uitbouwen (lees: losdraaien van de bouten aan de linkerkant gezien vanop de quad) olie begint te druppen.
Willen jullie eens met me meedenken wat ik nog kan doen om het probleem te verhelpen?
Als dit allemaal niet werkt dan moet ik hem toch maar naar een zaak brengen om te laten fixen.
Wel zag ik tijdens mijn zoektoch dat de kap waar het eerste tandwiel onder draait een stuk weggeslagen is van het gietaluminium. Kabels erachter zijn niet geraakt, maar is wel aandachtspunt om te vervangen als hij dadelijk weer loopt.
Oh...........wat had ik graag een stuk door de sneeuw willen knallen.................
Iemand ideeen??
Alvast bedankt!
Groeten van Pim