Pagina 1 van 1

bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 21:14
door fr33style
Heeee ik heb vandaag mijn EGR klep eraf gesloopt, heb die race olie van motul bij alg erin gegooid, echt heel ander soort olie joh, deze is fluoriserend geel en ruikt enorm naar die hubba bubba kouwgom :D heb ook het oliefilter vervangen , heb een verse iridium bougie erin gedraaid mijn luchtfilters veranderd, carbu open gemaakt en nou heb ik gewoon willekeurig een sproeier maat gepakt om mee te starten.

Ik heb 108 erin gedraaid en mijn resultaat is als volgt hoop dat jullie het een beetje kunnen zien zo;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Link



ik weet dat de kleur koffiebruin moet zijn, nou was mijn vorige bougie pikzwart maar ook veel meer draden waren beslagen als dat je bij deze bougie ziet.

ik zie wel net dat 1e randje een sorrt koffiekleur, maar zoals jullie kunnen zien zie ik er ook zwart tussen dus dat lijkt me roet.

zal ik gewoon verder omhoog gaan met de sproeiermaat ??

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 22:19
door Robashan
Ha zo nogal wat werk om het te visualiseren. goed bezig
Ja nou hoe loopt die? dat is ook belangrijk, het die genoeg benzine op de top en als je het gas snel opentrekt. dan na een stuk rijden effe goed kijken. hij kan nog wel meer hebben denk ik zo.

Je gasnaald op zijn hoogste stand zetten en dan weer een sproeirmaat terug was het toch?

heb je fotos van de acties van de egr klep, mischien een mooie post , wat je moet doen met welke materialen enzo

succes

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 22:31
door bashanboy
eerst zorgen dat de quad goed loopt, dan een eind gaan rijden en dan de kleur checken ;) als je de perfecte kleur wilt zien moet je even in de topic van mijn quad kijk ;) is perfect afgesteld! :D

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 22:58
door fr33style
nou op quadbenelux staat een hele uitgebreide uitleg en die zegt dat je eerst moet beginnen met de hoofdsproeier, pas als je de kleur van de bougie goed hebt moet je pas met de gasnaald gaan spelen.

http://quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=8&t=3664

maar dat merk ik ook want in het laag heb ik niks, maar wat ik merk is dat ie iets beter is geworden in zijn top maar nog niet helemaal geweldig ik had eigelijk zelf het idee dat hij wel wat meer mag.
in het midden trekt ie als een gek, ik hoop dat ik de top goed afgesteld krijg, zat op 95 vanmiddag bij 5 a 6000 toeren, harder ging weer niet want dan kom je weer een stoplicht of auto tegen.

de egr klep heb ik er gewoon vanaf geschroefd, en precies als black spyder al zij in het egr klep topic.
dat gekke tuitje naast de uitlaat heb ik van zn lipje afgezaagd, daar een M8 draad in getapt en er toen een bout in gedraaid.
dat slangetje op je inlaat spruitstuk heb ik gewoon laten zitte, aan het eind een bout in gepropt met een slangklem erover heen en ergens vastgezet met een ty-rip.

ik zal morgen wat meer fotos maken maar zal inderdaad ff hoger gaan met de sproeiers thanks.

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 23:28
door fr33style
heb je topic bekeken, bedoel je dat plaatje met die bougie die eruit ziet alsof ie uit een neergestorte duitse bommenwerper komt van 1943 ???

Afbeelding



hahahah grapje maar ik had een meer zuivere kleur verwacht, dit is meer uitgedroogd roestachtig.
maar dan neem ik aan dat die roestachtige kleur hem is toch :mrgreen:

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 29 dec 2009 00:14
door lzone
die originele bougie's hebben een slechte ontbranding, verander deze eens door een NGK, de kleur zal dan wel een pak beter meevallen ;) want die originele zijn maar prullen hoor.

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 29 dec 2009 10:51
door bashanboy
lzone dat is een NGK :lol:
ja die kleur moet het zijn, de mijne trekt echt lekker door. 96 bij 7500rpm is voor een blok met standaard uitlaat goed!

Re: bougie kleurrr en sproeier

BerichtGeplaatst: 29 dec 2009 19:14
door lzone
bashanboy schreef:lzone dat is een NGK :lol:
ja die kleur moet het zijn, de mijne trekt echt lekker door. 96 bij 7500rpm is voor een blok met standaard uitlaat goed!


oeps had ik niet gezien :oops: (dat moet ik aan mijn projectje nog veranderen, een ngk bougie..