Pagina 1 van 2

vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 15:20
door hans caspers
weet iemand hoe het zit met het vacuumpompje aan de voorkant van de bashan quad.
er gaat

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 16:26
door bashanboy
bedoel je dat ding naast de bezinekraan? zo ja, dat is de egr klep ;)

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 12:10
door hans caspers
nee , hij zit niet naast de benzinekraan

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 12:12
door hans caspers
wat heyt

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 14:18
door BlacK-SpyDeR
Hey dat ziet er uit als een half werkloze EGR-klep

Slangen afdichten en dat stuk ijzer in de schuur smijten

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 16:06
door bashanboy
ja dat is een EGR-klep ;) zit alleen op een andere plaats dan bij mij :P
lees :arrow: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=244 en dan weet je wat je er mee moet doen ;)

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 16:53
door hans caspers
maar kunnen jullie mij ook vertellen waardie egr-klep voor dient.
want ik heb er een slang opgezet met een bout erin en volgens mij liep hij er wat beter door, zou het kunnen dat hij hierdoor meer druk op bouwt in de cilinder.

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 16:55
door BlacK-SpyDeR
Die EGR-klep zorgt er voor dat een deel van je uitlaatgassen nog een keer terug in je verbrandingskamer uit komen om ze nog een keer te verbranden, alles voor een schoner milieu. En dat je motor eerder zijn bedrijfstempratuur bereikt wat ook weer beter is voor het milieu.

Maar uitlaatgassen bevatten mijn inziens heel heel heel erg weinig zuurstof om het nog eens te verbranden. Dus ik zeg als je een motor wil hebben die beter/ makkelijker loopt moet je hem geen uitlaatgassen geven maar verse zuurstof :D wij mannen lusten toch ook alleen maar vers bier en geen bier dat al een keer gedronken is ;)

Dus EGR-klep met alle slangen weg halen en dan in de slangen die van je blok af komen passende bouten erin draaien, op die manier heb je het systeem buiten werking gesteld en krijgt jou motor voortaan constant verse lucht om te verbranden :mrgreen: wat hij veel lekkerder zal vinden en jou daarom beloond dat hij lekkerder loopt, beter op zijn toeren komt en iets meer brandstof op zuipt. whahahahahaaa

Ik hoop dat je het allemaal een beetje kunt begrijpen zo niet lees even terug vanaf het begin van het topic of gebruik even de zoekfunctie van het forum met als trefwoord EGR.

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 17:18
door hans caspers
je legt het heel goed uit ,en ik begrijp het helemaal.
weer bedankt balck-spyder

Re: vacuumpompje

BerichtGeplaatst: 03 nov 2009 17:29
door BlacK-SpyDeR
Graag gedaan Hans,

Weet je de techniek is op zich voor vele mensen een hele grote uitdaging want ze snappen er de ballen van.
Bij mij is het juist andersom de techniek daar draai ik me handen niet voor om en als ik het niet weet zoek ik altijd net zolang totdat ik het juiste antwoord heb gevonden op mijn vraag.

In mijn dagelijks werk ben ik Technisch Specialist voor gebouw gebonden installaties met daarbij de regels en wetten die er bij horen.
Voor mij is het een hele opgave om mijn techniek verhaal over te brengen op iemand die niet zoveel heeft met de techniek dus uitleggen met de wel bekende appels en peren.
Ik heb hier dan ook meerdere trainingen gedaan om het een beetje voor elkaar te kunnen krijgen en toch blijft het moeilijk.

Maar juist dankzij jou feedback leer ik er zelf ook weer telkens van, men wat is het leven toch