Ik heb toen een Stage6 (Dubbel laags - Rond / Schuin - 28 t/m 55 mm adapterringen) gekocht.

Best een aardig verschilletje qua formaat. Ik had expres de schuine versie genomen om er voor te zorgen dat ik niet met mijn frame in de knoop zou komen.
Montage:
Met adapter ring 42 mm en slangklem ging het niet goed, Het filter schoof steeds van de carburateur af. Toen heb ik 35 mm ring gepast en deze kon ik met enige moeite op mijn carburateur 38mm krijgen. Toen moet ik nog flink moeilijk doen om het filter over de adapter ring te schuiven.
Al met al is dit wel gelukt. De pasringen zijn van rubber dus enigszins flexibel. Toen ik de carburateur terug wilde plaatsen kwam ik tot de ontdekking dat het frame in de weg zit. Dus in plaats van schuin omhoog heb ik hem nu schuin naar rechts gedraaid en zodoende kon ik met duwen en moeilijk doen de carburateur terug plaatsen.

Zoals je op de foto ziet, is de kunststof ring iets verbogen om hem achter mijn frame te kunnen krijgen. ook zit er een kleine knik in het filter zelf. Ik heb nog niet gereden, maar in zjin vrij tikte hij zonder problemen de 7300 rpm aan. Qua aanzuiging verwacht ik dat deze net zo soepel gaat als het filter van Scania-driver.
Conclusie. De Stage6 past net niet helemaal lekker tussen het frame van een Madmax. Met zijn doorsnede van 11,5 cm is het eigenlijk net te groot. Hou je van priegelen is het wel te monteren. Qua performance hou ik jullie op de hoogte.