Het is al een topic waar lang niets is in geplaatst. Maar ik heb pas geleden een setje plastidip mat zwart gekocht om mijn 16" velgen waar mijn winterbanden om liggen te behandelen. Dit was voor mij gelijk een test om te zien of het spul een beetje goed werkt.

Het is niet de originele. Ik heb deze bij Customplaza.nl gekocht en het werd netjes binnen een paar werkdagen bezorgd. Volgens hun kan je met 2x 400ml spuitbussen 4 velgen behandelen. Ik heb alle vier de velgen voorzien van 6 lagen coating, dus dat klopt wel. Of het echt kwaliteitsspul is weet ik nog niet, voor als nog blijft het goed en netjes zitten.

Ik heb de velgen in setjes van 2 gespoten. Uiteraard eerst goed schoongemaakt en vetvrij gemaakt. Een stok speelkaarten was net niet voldoende voor 2 16" velgen.

De eerste laag zit erop volgens de handleiding 5 tot 10 minuten wachten tussen de spuitlagen.

Laagje 3 van 6 is gespoten

Close-up nadat laag 6 net gespoten is

Direct na de laatste spuitlaag de kaarten verwijderen en het eventuele plakband. Daarna moet het spul 2 uur drogen.

Het eindresultaat mag er best zijn. Het ziet er goed gedekt uit, dus ik ben tevreden. Totale werktijd voor 2 velgen was ongeveer 1,5 uur. Waarbij het spuiten van de verschillende lagen ongeveer 1 uur in beslag nam.