Pagina 1 van 9

italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 03 jun 2011 22:23
door rob de sloper
hey, 2 jaar geleden kocht ik mij een italbike (shineray) 200cc quad.
Na een kleine 150km draaide het blok al in de soep.
Zo kocht ik hem:
Afbeelding

Na wat zoeken had ik een Honda Cm400 blok gevonden.
Slijpschijf in het frame en blokje erin geplaatst.
Zo dus:
Afbeelding

Daarna een setje Fourtec veren/schokdempers en vooraan een setje baanbanden geplaatst:
Afbeelding

Dit reed vrij goed, tot 2 weken geleden. Na een snelle rit nog even gaan crossen. Blokje is blijkbaar te warm geworden, olie stroomde eruit en bijna alle compressie was weg.

Dus dan maar een ander blokje gezocht en gevonden.
Een Honda Vf500c blok (honda magna) het is een 4 cilinder in V van 90

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 04 jun 2011 07:28
door rob de sloper
Blokje eens in het oude frame gepast... Het is dus veel te kort.

Blok in oud frame:
Afbeelding
Afbeelding
enkel de voorkant blijft voorlopig origineel, dan het blokje en dan de yamaha blaster achterbrug. Deze gebruik ik ter vervanging van de std achterbrug. Die had te veel speling op de bussen en het tandwiel gleed bij zware belasting soms over de spiebanen van de as... Voor een blaster is ook meer aftermarketspul te vinden

Afbeelding

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 04 jun 2011 07:35
door green
Je bent goed op weg, veel suc6 met bouwen :thumbup: :thumbup:

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 04 jun 2011 21:26
door rob de sloper
Probleempje, om alles mooi te laten passen zou het blok een stuk naar beneden moeten. Maar doordat het oliecarter nogal groot is vrees ik dat ik heel weinig grondspeling ga hebben...
Verplaats ik het ophangpunt van de achterbrug 10cm naar boven of gaat het blok 10 cm naar beneden?

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 04 jun 2011 22:16
door admin
14 inch velgen met ballonbanden? :lol:
Door het ophang/scharnierpunt van de achterbrug 10 cm omhoog te doen, komt je frame toch lager te liggen?

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 04 jun 2011 23:50
door bashanboy
leuk project!
Zorg wel dat je alles goed uitlijnt he ;)

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 05 jun 2011 06:04
door rob de sloper
admin schreef:14 inch velgen met ballonbanden? :lol:
Door het ophang/scharnierpunt van de achterbrug 10 cm omhoog te doen, komt je frame toch lager te liggen?



Er komen grotere velgen op, maar 14" is van het goede teveel.
Door het scharnierpunt te verhogen en de schokdemper te verplaatsen komt de achterbrug schuiner te staan en staat het frame eigenlijk op dezelfde hoogte. Maar be

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 05 jun 2011 06:12
door rob de sloper
eventjes snel op de foto getekend wat ik bedoel.
Rode lijn is de ketting. Blauw is het ophangpunt dat ik hoger zou zetten...

Afbeelding

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 05 jun 2011 08:01
door sandhi,;
ik heb me sharnierpunt ong. gelijk gehouden met het kleine tand wieltje..

heb zelf nog 12 cm over aan de onderkant door me carterpan en uitlaat met de veering heel stug moet het wel lukken.. maar kleiner dan die 14 inch velgen had ik niet moeten hebben ;)

ik had 2 punten voor me veer gemaakt bij de een kwam die nog 7 cm omhoog maar dan stond ie zo naar voren gedoken, zag der niet uit en volgens mij rijd het ook niet lekker..

blok naar beneden denk ik

Re: italbike vf500c

BerichtGeplaatst: 05 jun 2011 08:49
door rob de sloper
Normaal heb ik morgen m'n buizenplooier. Dan kan ik eindelijk aan de slag.
Uitlijning is idd heel belangrijk.
Bij de vorige ombouw heb ik er iets te weinig aandacht aan besteed. Het gevolg was dat de quad bij gas lossen en hard remmen bijna niet te houden was. Met de fourtec veren al helemaal niet doordat die een stuk stugger zijn dan de standaard dempers.