JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 10 jul 2014 22:19

Ik lees je bericht nu pas, niet gezien dat er een nieuwe reactie was. ;) Maar erg bedankt, leuk dat je het ook wil volgen. :) Er zal deze maand en volgende maand zoiezo veel gebeuren. :thumbup:

Zo ook vandaag, alleen wat minder leuk. :think: Wou de achteras lagers uit het lagerhuis halen, dat is opzich wel gelukt. Alleen gaat het me een nieuwe lagerhuis kosten. Aan een kant kon ik het lager zonder problemen eruit tikken, aan de andere kant is helaas een stuk eraf gebroken en zit er ook een kleine scheur in. Die kan ik dus weg gooien lijkt me.

Afbeelding

Afbeelding

En de lagers zelf. Zoek de verschillen. Hint, eentje van deze twee zou veel sneller kapot zijn gegaan. :roll:

Afbeelding

En zo zitten de magneten voor de snelheidssensor vast geplakt.

Afbeelding

Dit wil ik eigenlijk hetzelfde hebben voor de trailtech sensor zodat ik deze ook weer gewoon in het lagerhuis kan bevestigen maar deze moet maar 1 magneet hebben en geen 4. Misschien een nieuwe as of 3 van deze magneten proberen uit te boren?

Alle bevestigingspunten voor op het frame zijn ook klaar, moet nu alleen nog de bevestigingspunten voor op de hoekprofielen van de accu behuizingen. Maar dit zal ik komend weekend wel laten zien.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peter.M » 11 jul 2014 03:24

Rob,
Zo te ziek zijn deze gewoon gelijmd , kan je deze dan niet los snijden ?? Eventueel met cellulose thinner of aceton de lijm oplossen ?? :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 16 jul 2014 22:22

@Peter
Heb nog geprobeerd ze eruit te snijden maar is vrij harde lijm. Lukt dus niet echt. Zal morgen ofzo eens proberen om het heet te maken, misschien laten ze dan gewoon los. En anders inderdaad eens met aceton proberen. Anders zit er denk ik niks anders op dan uitboren.

Heb ondertussen ook al het nieuwe lagerhuis, bedankt Ramon. :thumbup: Hier ook weer de keerringen en lagers eruit gehaald, deze keer ging alles goed. Viel me wel op dat de as met magneten die hierin zit net iets langer is dan de andere (te lang eigenlijk). De lagers die hierin zaten waren al veel te ver door geslagen waardoor de lagers niet eens meer konden draaien. Maarja maakt niet uit voor mij, komen toch SKF lagers in en gebruik dan gewoon de as van het kapotte lagerhuis.

Afbeelding

Heb ook alle bevestigingspunten voor op het frame en de accu behuizingen klaar. Deze kunnen dus hopelijk binnen een paar dagen gelast worden. Zijn er heel wat en zaten er toch wel een paar bij die vrij lastig te maken waren met alleen maar een bankschroef, hamer en vijl. :think:

Afbeelding

Die voor de kleinste behuizing vooraan waren toch wel het lastigste omdat hier een paar hoeken in moesten komen en een gedeelte ook schuin. Maar is toch wel goed gelukt, is zeker stevig genoeg voor de 2 accu's die hier maar in komen.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook alvast de gaten in de voorkap geboord met bevestigingspunten voor de laadplaat. Natuurlijk weer blindklinkmoeren gebruikt. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 16 jul 2014 22:54

Wel vet die moeren man
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 16 jul 2014 23:28

Ja ik vind ze echt geweldig, gebruik eigenlijk niks anders meer voor plastic of dun aluminium/staal. ;) Enige nadeel is dat je speciale tang ervoor nodig hebt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 jul 2014 20:45

Dit weekend het frame eens onder handen genomen. Hier zaten nog altijd kleine stukken van de oude bevestigingspunten op die ik vorig jaar al eraf had geslepen. Hier is nu helemaal niets meer van te zien. Heb ook nog een paar andere bevestigingspunten die niet meer nodig zijn eraf gehaald en op de plekken waar de nieuwe bevestigingspunten gaan komen al de lak weggehaald. Heb nu dus echt alles klaar voor het te laten lassen, moet nu alleen even wachten tot de lasser wat tijd heeft. :think:

Afbeelding

Ook alvast de hoekprofielen gemaakt die dwars op het frame komen te zitten. Deze zijn dus wel voor het gewicht te dragen en verdelen. Was alleen lastig om het passend te krijgen, heb echt nergens meer een mm over. Dus maar wat eruit geslepen zodat de buizen van het frame erin vallen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar nu is er niet zo heel veel meer te doen tot alles gelast is. Zal dus weer eens moeten wachten. :roll:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Danny084 » 26 jul 2014 10:45

Begint alweer aardig vorm te krijgen.
Weer bedankt voor deze mooie uitleg is echt een mooi stuk om te lezen.
www.07events.nl
Danny084
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 26 jul 2014 19:48

Jij ook bedankt. :thumbup:

Vandaag is een groot deel van de bevestigingspunten op het frame gelast. Helaas bleek het meer werk te zijn dan gedacht, is dus niet af gekomen vandaag. Maar kan waarschijnlijk maandag weer verder ermee, dan zal dus wel alles af komen. :) Jullie zullen het dus wel zien maandag. ;)

Heb ondertussen ook die magneten uit de as van het lagerhuis gekregen. Heb dit gewoon met een hittepistool gedaan op 650 graden, de lijm/epoxy werd hierdoor heel zacht en kon toen de magneten gewoon met een tang eruit halen. De linkse 2 magneten zijn niet magnetisch meer, de rechtse 2 zoals je kunt zijn aan al het ijzervijlsel wel. :lol: Heb al wat nieuwe epoxy besteld voor het magneetje van Trail Tech op dezelfde manier te bevestigen. De snelheidssensor kan dan gewoon op de originele plaats komen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog wat nieuws gekregen vanuit de USA, neopreen veerhoezen van DirtSkins. Heb ik op het moment nog weinig aan, maar komt wel over een paar weekjes. :mrgreen:

Afbeelding

En dat was het alweer, maandag dus hopelijk meer.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 26 jul 2014 21:39

:thumbup: :thumbup: :thumbup: je hebt nog een maand Rob :twisted: ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 27 jul 2014 00:09

Ja ik weet het, de tijd gaat weer veel te snel. :crazy: Best grappig dat ik vorig jaar ook dacht dat ik de meeting in Chaam wel zou halen met quad. :mrgreen: Is toch echt veel meer werk allemaal dan ik vantevoren had gedacht. Maarja heeft er ook wel mee te maken dat ik het meteen de 1e keer goed wil doen.

Het is zeker nog mogelijk om hem klaar te krijgen binnen een maand maar ik ben echt afhankelijk van hoe snel het zandstralen en spuiten zal gaan. Als dit te lang gaat duren moet ik helaas weer een jaartje overslaan. Of misschien nog een meeting aan het eind van de zomer? ;) Aan mij zal het in ieder geval niet liggen, als alles eenmaal gespoten is weet ik vrij zeker dat ik binnen 2-3 weken een rijdende quad heb. Maar ik zit ook nog met de RDW keuring en verzekering, dat gaat ook niet makkelijk worden.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten