Bij die druk reed ik mijn achterband los van de velg.....zie ook Zandvoort daarna op 1.5bar gezet...klaar, prima grip, geen gezeur met de chinese velgen en genoeg vering in de quad
Remy een voordeel van die stage 6 filters is dat je er meerdere koppelrubbers bij krijg zodat je nog eens van carburateur kan wisselen zonder weer een ander filter te kopen.
ASKHOLEA person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
In de chinese banden had ik 0,5 bar en liepen niet leeg nooit hoeven te pompen,nu met de uniroyals voor en de toyo`s achter heb ik ze op 0,8 bar en ook nog nooit hoeven te pompen,maar de velgen is ook geen topkwaliteit als ik zie hoeveel gewichten erin zijn geplakt,dat duid erop dat er veel verschil in de velgen zit,ik zou ze niet op de auto willen hebben
...Hagelnieuwe 17" Ford velgen gekocht, de ene maar 20 gram erop, de andere 70 gram, en omdat er geen lood meer gebruikt mag worden, zijn de "plakkers" erg groot geworden....dus een beetje optisch bedrog is het wel. Ik zou er iig geen moment van wakker liggen als er veel op geplakt is, pas als er happen uit de velg zijn, dan laat ik ze liggen
@ 4W: Dat was ook mijn gedachten. Niets mis met het filter van Scania-driver, maar nu hou ik meer opties open.
@ Rest: Net bij de bandenboer geweest, allebei de voorbanden lekte fanatiek langs de velgrand. Er zat een partij corrosie op de velg, dus gek vonden ze het niet. De verschillende opties eens besproken. Het nadeel van binnenbanden zijn dat die kunnen gaan schuren en dus lek raken.
Zelf adviseerde zij de banden te "lijmen" om de velg. Zij hebben veel ervaring met diverse landbouwvoertuigen die op slechts 0,5 bar rondrijden en daar komen toch ook wel de nodige krachten op.
Qua kosten zijn beide opties even duur. 2 binnenbanden met balanseren is rond de € 52,00. Nu was het 2x bandreparatie met balanseren en was ik € 55,00 kwijt. Dus ik heb hun advies opgevolgd en de banden laten "verlijmen". Ze moeten nu 24uur op 2,5 bar "drogen/uitharden" en ze hebben me beloofd dat ze niet meer lekken langs de rand.
(Volgens mij ben ik de 1e met verlijmde banden en rijden er een paar met binnenbanden rond. Dus kunnen we mooi een vergelijkend warenonderzoek houden.)
...volgens mij heb je altijd tijdens het bezig zijn met je project, dat je tegen technische vragen aanloopt, logisch dat je die in je eigen topic als eerste vraagt, en daar reageren wij dan op om zijn project te verbeteren. Als je het echt zo zwart/wit doet als dat een projecttopic zou moeten zijn, dan word het een éénzijdige conversatie met alleen foto's en uitleg. Ik vind een eigen project topic altijd zo'n grijs gebied....
heb je voor een stuk gelijk in Dennis maar hier wordt er nu al anderhalve pagina aan "banden" gespendeerd.daar dient een projecttopic niet voor.als je andere banden legt mag dit wel vermeld worden,heb ik niets op tegen.dat hoort ook bij een project.het is er ook een onderdeel van maar discussies en vragen daarover horen meer thuis in technisch vraagbaak.dan is dit ook makkelijker terug te vinden voor andere mensen in de toekomst in plaats dat ze moeten beginnen zoeken in projecttopic's om iets terug te vinden over banden.
DexterXL schreef:Ik vind een eigen project topic altijd zo'n grijs gebied....
Dat is het ook,alleen het grijze gebied word steeds vaker ingekleurd met in dit geval wie welke banden en welke bandenspanning en welk ventieldopkleurtje ze hebben. Zoals door Dimy aangegeven zijn daar andere forumdelen over. Dat kunnen we net zo goed ieder 1 topic maken en daar alles inkwakken wat men kwijt wilt.
Heel simpel.
ASKHOLEA person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.