x187's: Codename 187

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor dimpower » 08 apr 2012 13:34

x187 schreef:Ik ben denk ik niet duidelijk geweest... Jullie hebben allemaal 100% gelijk, echter zit er geen EGR op de MadMax! Het systeem wat op de uitlaatpoort zit van een MadMax heeft geen teruggang naar de inlaat... Dit systeem heet SAS (Secondary Air System) en toevallig komt het ook voor op bepaalde type Evo's... Dus Dexter, begin maar met terugbouwen als je meer plofjes en knalletjes wil hebben. Sterker nog, ik ga vandaag de SAS terugmonteren en dit keer zonder filtertje, kijken of hij harder gaat knallen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection

dit is hetzelfde als dat er op de jla zit.de egr is standaard al verwijderd op de jla en blijkbaar ook op de madmax.x187 heeft het over het zogenaamde accelleratiepompje.dat staat in het begin van de uitlaat(in de 1ste bocht) en er loopt enkel een buisje van weg die gewoon koude lucht kan aanzuigen.op de jla heeft het een iets positievere trekkracht met deze te verwijderen en af te dichten zoals de egr maar knalt inderdaad iets minder.

Afbeelding
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor DexterXL » 08 apr 2012 16:04

Nee, is ook niet hetzelfde als de JLA :mrgreen:
op de Madmax zit geen aansluiting op de bocht, alleen op de kop.....
dus wij hoeven niet de bocht aan te passen, zit exact hetzelfde als op een
Bashan.
Maar nu het dus geen EGR is, maar een SAS, snap ik ook waarom hij dus met
SAS harder knalt en ploft dan zonder.....word dus brandstofmengel in de
uitlaat gespoten....dus zonder is hij zuiniger en toch krachtiger.
Heb het gisteren nog ervaren hoe krachtig hij nu is....ging met 100km/h een
heuvel op, was redelijk stijl en lang, net voor de top reed ik nog 98km/h...
dus dan maar geen plofjes....maar powerrrrrrr :twisted:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 08 apr 2012 19:21

Nope, helaas moet ik je ongelijk geven... Het is geen mengsel maar verse buitenlucht... Net zo zuinig en net zo krachtig, alleen meer plofjes en knalletjes :). Het verschil is dat na die heuvel een heerlijke pop en bang door je uitlaat komt. Het is niet hard maar subtiel. Dat maakt het zo lekker :). Probeer het zelf maar eens uit :)...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor dimpower » 08 apr 2012 19:27

dus is het toch zoals op de jla.is ook geen mengsel bij ons,alleen buitenlucht die hij kan aanzuigen.bij de jla dus iets meer trekkracht maar iets minder plofjes.vooral dat eerste is van belang :thumbup: :thumbup: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor DexterXL » 08 apr 2012 19:28

Nee dank je, ik laat hem heerlijk in de garagebox in de doos liggen :mrgreen:
ik heb toch geen open pijp, heb alleen de db-killer eruit, de schotten zitten er
nog in.....klinkt nu beschaafd zodat ik niet te veel opval bij de politie ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 08 apr 2012 19:40

dimpower schreef:dus is het toch zoals op de jla.is ook geen mengsel bij ons,alleen buitenlucht die hij kan aanzuigen.bij de jla dus iets meer trekkracht maar iets minder plofjes.vooral dat eerste is van belang :thumbup: :thumbup: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Hoe komt er meer trekkacht bij?
Ik moet nu echt iets over het hoofd zien...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor dimpower » 08 apr 2012 19:55

ik zeg niet dat het effectief zo is maar dat gevoel heb je wel.komt waarschijnlijk door het iets ander geluid.ik ben niet de enige jla-rijder die dit vindt.het zit misschien tussen de oren.... :think: ....maar dat is ook al veel he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 08 apr 2012 20:32

HAHAHahahaha. Ok dan kan het zeker kloppen! Tsja ik heb het dus weer teruggemonteerd en laat het lekker zitten :)...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor Remq » 09 apr 2012 13:25

ik heb mijn klep eraf en blijft eraf minder dode momenten bij het schakelen..
idiaal :D
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 09 apr 2012 13:31

Tsja dit wordt zo een welles nietes verhaal. Laten we het erop houden dat dit punt onbewezen is totdat er een vermogensmeting komt met en zonder klep... Want hoe zou je theoretisch kunnen onderbouwen dat er een restrictie wordt weggenomen? Ik kan namelijk wel theoretisch onderbouwen waarom dat niet zo is...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten