Remy / EGL Madmax

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 10 sep 2012 08:14

Met knutselen blijf je gewoon bezig. Ik heb gisteren een sproeier 116 geplaatst (om zo eerst eens een zwarte bougie proberen te krijgen) maar ook na het testrondje was de bougie grijs/wit. Dat leek me nog al vreemd om van standaardmaat naar 116 te gaan zonder kleurverandering. Qua grotere sproeiers heb ik alleen nog 117 en 121 liggen, maar ik denk niet dat ik het daar in moet zoeken.

Ik heb nog even op het forum gekeken en kwam er een topic van heel lang geleden tegen (ergens 2009)

http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=69&t=98

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb en het afsluitdopje mis waardoor mijn carburateur valse lucht aanzuigt. Ik heb er nu een fietsventieldopje overheen geplaatst, maar nog geen tijd gehad om te testen. Zie de het rood omcirkelde deel op de foto.

Afbeelding

Zijn er Madmax rijders die kunnen bevestigen dat hier inderdaad een dopje op hoort te zitten???

Verder ben ik erachter waar die stekker van was (een paar posts terug). Dit is van het temperatuurslampje op de kilometerteller. Met de witte bougie kleur begint dat lampje eerst te knipperen en daarna constant te branden (terwijl mijn ventilator nog uit staat). In de manual van de Madmax staat dat als het lampje brandt de ventilator gaat draaien. Maar de sensor voor de ventilator zit op de radiator en niet bij de ingang motorblok. Wat is nu de waarheid??? Pas nadat ik de quad
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Ronald81 » 10 sep 2012 08:30

Bij mij zit er ook geen dopje op.. gewoon open dus...
Ronald81
100cc

Berichtdoor Remy » 10 sep 2012 10:52

De "Deo Proef" zal ik vanavond ook eens uitvoeren om te zien of ik iets kan vinden. Andere idee
Remy
400cc

Berichtdoor BBQBarman » 10 sep 2012 10:55

Gebruik de deotest om te kijken of je valse lucht trekt
Makkerlijk en je quad ruikt meteen oksel fris
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Ryosuke » 10 sep 2012 19:23

BBQBarman schreef:Gebruik de deotest om te kijken of je valse lucht trekt
Makkerlijk en je quad ruikt meteen oksel fris

:mrgreen:
Ryosuke
100cc

Berichtdoor Remy » 11 sep 2012 08:04

Gisteren de deotest gedaan (met remmenreiniger), maar geen lekkages gevonden vanaf het inlaat spruitstuk richting het motorblok. Dus van pure ellende de carburateur er nog eens vanaf gehaald en compleet gedemonteerd en nagelopen (hij was totaal niet vuil, maar toch).

Gasnaald op middelste stand, luchtschroef op 2 hele slagen open en sproeier 116. Starten en even stationair laten lopen, dit ging opzich prima, hoe wel de reactie op het gas niet optimaal was. Bougie even gecontrolleerd en deze was zwartig. (het teken waar ik op wachtte). Aangezien de sproeiertest met warme motor en na volgas plaatsvind wilde ik even rijden om te zien wat er gebeurd. Na nog geen 20 meter in de 2e versnelling viel de quad uit en wilde niet meer starten.

Even snel terug naar huis geduwd en de bougie gecontrolleerd, deze was nu pikzwart. Toen de complete oefening voor de 5e keer uitgevoerd (en ja je wordt er steeds handiger in). Nu sproeier 112 erin gezet. Ik heb alleen de bougiekleur na volgas nog niet kunnen testen. Maar een kort rondje door de straat in zijn 2 ging nu zonder stotteren of uitvallen, de bougiekleur was nu nog wel zwart.

Vanavond als het droog is eens kijken of ik de sproeiertest kan uitvoeren. Dan kan ik daarna eventueel de gasnaald / luchtschroef verder afstellen. Als deze sproeier toch te groot blijkt, moet ik terug naar de 108, die eerder al te klein leek te zijn. Tussenmaatje 110 heb ik bij het setje van 10 sproeiertjes niet gekregen.

De EGR heb ik er nog niet afgehaald omdat ik eerst wil zien dat ik de quad een beetje fatsoenlijk afgesteld krijg. Aangezien het ook de 1e keer is dat ik met dat soort zaken knutsel. Mocht 108 te klein en 112 te groot zijn dan haal ik hem er gelijk af, want zonder EGR moet je in principe ook 1 of 2 maatjes groter gaan met de spoeier dacht ik.
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 11 sep 2012 20:33

Ik wordt er onderhand gek van. Met sproeier 112 een witte bougie. Sproeier 116 nogmaals, nu ook witte bougie. Nu heb ik de grootste sproeier die ik hem 121 erin gezet en ga morgen eens testen.

Voor de extra info: Het is een standaard Madmax, met alleen het dempingsschotje uit de uitlaat verwijderd.

Ik zal morgen anders ook eens het inlaat spruitstuk demonteren om te zien of er iets met een pakking niet goed is, maar met de deotest gaat het toerental niet omhoog.
Remy
400cc

Berichtdoor BBQBarman » 11 sep 2012 20:36

Het ligt niet aan de spruitstuk
Tis gewoon een rot klus denk dat je in de buurt moet zoeken van 106
Ik zeg maar wat he
Als tie wit is moet tie echt kleiner
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 11 sep 2012 20:44

BBQBarman schreef:Het ligt niet aan de spruitstuk
Tis gewoon een rot klus denk dat je in de buurt moet zoeken van 106
Ik zeg maar wat he
Als tie wit is moet tie echt kleiner

Een tijdrovende klus is het zeker. Maar euh, volgens alle theorie hier op het forum is een witte bougie te arm mengsel (te veel lucht / te weinig benzine). Grotere maat spoeier geeft meer benzine en zou bruine tot zwarte bougie moeten geven.

Met 112 / 116 zag ik bij stationair en kort stukje een zwarte bougie onstaan, alleen bij warme motor en volgas was deze spierwit. (met volgas hield hij wel in zo rond de 80km/h op de teller) terwijl in originele setup de 95 aangetikt kon worden.
Remy
400cc

Berichtdoor selwyn » 11 sep 2012 20:48

Sproeier is toch te groot. Aangezien je nu al met een sproeier grote bezig bent voor een openluchtfilter situatie.
Inhouden komt omdat hij nu verzuipt. Ik zou toch naar een 102 gaan en je luchtschroef eens op 1 slag open zetten. (360 graden)
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad