wolfford egl mad max

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor dimpower » 03 okt 2012 18:59

:stupid:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor pmhvanes » 07 okt 2012 16:45

heb je al eens gekeken hoe dat het zit daar kun je helemaal geen klem opzetten,en als het zou gaan heb je drie man nodig een voor het uitrichten van het gat de tweede voor de klem en de derde voor te kijken of je voor het gat zit,vandaag het ding weer in elkaar gezet nieuwe benzineslang erop gedaan de ouwe was hard en bleef niet meer op de carburateur zitten,nu heb ik gezien dat als gevolg van de afgebroken bout mijn alu hitte schild onder het zadel helemaal aan het inscheuren is,daar maak ik wat nieuws voor met een dikke metalen strip tussen het frame en naar de tank,verder nog getankt en een mooi ritje gemaakt
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor DexterXL » 07 okt 2012 17:01

Ik heb die bouten ook vervangen, ging prima in mijn 1-tje, echter had ik hem op de krik gezet,
precies tussen de veerschommel en het blok, dan moet het net lukken ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor pmhvanes » 07 okt 2012 19:01

Uiteindelijk had ik het ook met de krik gedaan met twee blokken hout onder de achterbeugel,maar toen moest het gedeelte nog naar voor geduwd worden,en toen nog proberen of je het gat vind,er zit gewoon teveel spaning op dat is het hele probleem
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor pmhvanes » 08 okt 2012 17:25

Zo vandaag even bij de bandenboer de nieuwe banden erop laten zetten,je merkt wel dat hij veel minder hobbelt en bij mij zag je om de zoveel tijd het stuur gewoon heen en weer gaan,ik had wel weer problemen met de wielbouten achter ik moest zelfs op de sleutel gaan springen om die los te krijgen,die had ik nog niet los gehad
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor DexterXL » 08 okt 2012 19:40

Ja, fabrieks af worden ze wel erg vast gezet......
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor eaglemotorsport » 09 okt 2012 08:24

DexterXL schreef:Ja, fabrieks af worden ze wel erg vast gezet......

Da's niet helemaal waar. Vanaf de fabriek worden de wielen er niet opgezet.
Dus is 't eerder "dealer af".

Het zijn stalen (licht verchroomde) moeren en lichtmetalen velgen. Dat gaat "vreten" als je 't te vast zet zonder vet ertussen.

Als je een paar keer de wielen hebt losgemaakt, dan zijn de moeren en velgen al een beetje beschadigd.
Smeer dat meteen vanaf dag 1 in met een klein beetje lagervet. Zowel het randje van de velg, de draad van de persbouten, alsook de hele buitenkant van de moer. Dan roest het niet en gaan de moeren ook niet te vast zitten.
50 tot 60Nm aanhaal moment is meer dan genoeg.

Helaas hebben sommige dealers geen fatsoenlijke moment-sleutel en een beetje vet is ook niet te vinden.
Wat we te vaak meemaken is dat dealers het afbouwen van de quads afraffelen. Snel snel snel, zo snel mogelijk opbouwen en de deur uit.
Met als resultaat afgebroken bouten (bijvoorbeeld die van je frame).
Het hoort niet dat dit spul onder spanning gemonteerd is. Af fabriek is dat wel eens het geval en iedere bout moet door de dealer gecontroleerd worden, voordat de quad de weg op gaat. Daarna bij de eerste 250km beurt nog een keer.
Bouten die te vast zitten, breken gegarandeerd af!
Te vast = niet goed. Dan heeft 't materiaal geen ruimte meer om de trillingen en bewegingen op te vangen.

Meer info over bouten en moeren:
http://www.eaglemotorsport.nl/80/17/Tips/
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor selwyn » 09 okt 2012 08:29

:stupid:

Kleine aanvulling. Kopervet werkt ook zeer goed.

Mijn bouten zijn ook nog niet afgebroken van het frame. Net zoals mijn heel guards. Enige wat afgebroken is zijn bouten die ik zelf te vast heb aangedraaid maar meestal sloop je de draad eerder dan dat de bout breekt.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor DexterXL » 09 okt 2012 16:02

Nou.....dan weten we dus hoe vast je concollega ze vast zet ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: wolfford egl mad max

Berichtdoor pmhvanes » 09 okt 2012 16:30

dat heeft q dan gedaan want die hebben me ook een ander tandwiel erop gezet,ik wilde vandaag nog wat sleutelen en vanwege plaatsgebrek dacht ik dan haal ik de bumper eraf,blijkt dat die ook al is ingescheurt op een lasnaad
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten