Remy / EGL Madmax

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 06 sep 2012 16:18

De DB killer laat ik voor als nog gewoon zitten. Vandaag een setje sproeiertjes gekocht, dus het is afwachten tot die binnenkomen. Aangezien de quad nu te arm staat ga ik er niet te veel op rijden, om beschadigingen te voorkomen. Maar ik wil alvast wel eens met de carburateur spelen om te zien wat de effecten zijn.
Remy
400cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor hans caspers » 06 sep 2012 16:30

ik heb mijn sproeiers gewoon bij de plaatselijke brommerwinkel gehaald. gewoon even de sproeier eruit draaien en die meenemen naar de winkel.
dan kun je het gelijk vergelijken. en het voordeel vindt ik dat als je nog iets groter of kleiner moet hebben dat je die gelijk kan ophalen en niet weer een paar dagen moet wachten en bezorgkosten moet betalen.
als ik ergens mee bezig ben wil ik het gelijk af hebben zodat ik het kan testen zodat ik dit weer uit me hoofd kan zetten. ik weet niet of er in de madmax de zelfde sproeier in zit als de bashan maar anders kan je dit proberen.
mijn twee meiden op de quad
hans caspers
Erelid
Erelid

Berichtdoor Remy » 06 sep 2012 17:23

hans caspers schreef:ik heb mijn sproeiers gewoon bij de plaatselijke brommerwinkel gehaald.

Dat had ik ook kunnen doen, ik heb nu een compleet setje van 10stuks bij een van de gekende webshops gehaald. Hoef ik ook niet 10 op en neer te rijden.
Remy
400cc

Berichtdoor hans caspers » 06 sep 2012 17:36

oke , bij mij is het op de hoek.
in de randstad zit alles om de hoek.
mijn twee meiden op de quad
hans caspers
Erelid
Erelid

Berichtdoor Remy » 06 sep 2012 19:38

Vanavond nog even een klein stukje gereden om met de choke en de luchttoevoer te spelen. Maar dat hielp niets, dus het is gewoon wachten op de nieuwe sproeiertjes die komen morgen of zaterdag. Aangezien het wel mooi weer was hier in 't zuiden heb ik nog wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik thuis maar begonnen met het demonteren van de carburateur. Alleen kwam ik de volgende 2 zaken tegen die ik niet helemaal kan plaatsen.

Een of ander slangetje met een potje eraan komt vanaf het motorblok omhoog en rechts boven de carburateur zit een soort gelijk slangetje met ook een potje eraan vast (zie de pijltjes op de foto). Weet iemand wat dit is en hoort dit aan elkaar vast of niet?

Afbeelding

Verder zit er in de buurt van de koelslang bij het motorblok (linkerzijde) een pinnetje en stekkertje (deze zat los bij mij). Zelfde vraag geldt ook hier, weet iemand wat dit is en waarvoor het dient?

Afbeelding

Ik moet morgen nog even een goeie steeksleutel 10 regelen en dat kan ik de boutjes losdraaien en de carburateur eens bekijken. De how-to's en topics over het afstellen zijn gelukkig duidelijk. Dus ik verwacht daar niet al te veel problemen tegen te komen.
Remy
400cc

Berichtdoor BBQBarman » 06 sep 2012 20:50

Alles zit goed behalve de onderste foto die van de koel systeem die moet je der volgens mij op drukken
Die van de foto naar je blok is je carter ontluchting
En die andere mag je weg slopen das de EGR klep
Bij je motor af doppen en bij je spruitstuk afdoppen
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor selwyn » 06 sep 2012 23:00

:stupid: :stupid:
Klopt allemaal wat onze Huis Chinees zegt.
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Berichtdoor Remy » 06 sep 2012 23:18

Aha, de befaamde EGR klep, dat heb ik hier ook een aantal maal voorbij zien komen.

Afbeelding

We spreken hier dus over het onderste pijltje op de foto. En het complete zilvergrijs kleurige kastje kan er dus af?

In ieder geval bedankt voor de info.
Remy
400cc

Berichtdoor selwyn » 06 sep 2012 23:38

Dat zilvergrijze is je erg klep. Alles wat daar aan zit kan er af. Dat bovenste op de foto laten zitten. Is je Carter ontluchting.
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Berichtdoor friesequad » 07 sep 2012 04:47

onderste pijl is je egr

:thumbup:
friesequad
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad