EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 10 okt 2011 16:23

He wilmer ik weet het al me quad reed 100 echte km teller
Maar nu ik sproeier 150 onder had gezet houd tie in bij 5000 toeren
Dus het is die begrenzer
maar ik weet niet waarom die niet begrens wordt bij een verkeerde sproeier
Dat moet ik nog uitzoeken
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 10 okt 2011 16:33

Ik snap het al bij een verkeerde sproeier houd tie niet in vanwege de ontsteking
Maar me quad reed wel lekker tot de 5000 toeren
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor dimpower » 10 okt 2011 17:13

heeft volgens mij niets met begrenzing te maken maar gewoon te weinig lucht als je een grotere sproeier hebt geplaatst.zet je luchtschroef wat meer open en hij zal al een stuk beter gaan.grotere sproeier is meer benzine dus om een goed mengsel te hebben heb je ook meer lucht nodig.heeft niets met elektronische begrenzing te maken.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Wilmer » 10 okt 2011 19:46

Mijn probleem is juist dat ie waarschijnlijk wel genoeg lucht krijgt, omdat ik een powerfilter ge
Wilmer
50cc
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 sep 2011 13:45

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor dimpower » 10 okt 2011 20:03

inderdaad met je powerfilter krijgt hij nu teveel lucht ten opzichte van de originele sproeier.hoeveel groter je nodig hebt is een beetje zoeken.hangt af van het soort filter jeook geplaatst hebt.wat je ook kan is je luchtschroef wat dichtdraaien zodat je mengsel iets armer aan lucht wordt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor BBQBarman » 10 okt 2011 21:47

Ik had sproeier 150 erin gezet nu krijg ik wel een betere kleur bougie
Maar gaat nu niet harder dan 80 op de teller
Maar hiervoor met sproeier 120 ging die 105km/u op de teller
Maar stationair reed tie onrustig
Dat lijkt mij dat tie niet snel genoeg alles kan verbranden
Dus de ontsteking is niet goed
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 11 okt 2011 10:26

2 x zoveel vermogen bereik je niet met prutsen aan sproeiers.
Als je door blijft rotzooien met een verkeerd benzine/lucht mengsel ga je ooit je arme zuigertje en klepjes verbranden.
Te arm = te warm
Te rijk = te veel kool/roet/vette aanslag in je uitlaat.

Ontsteking is niets mis mee.
Hij vonkt op het goede tijdstip (daar zorgt je BDP sensor wel voor).
Je huidige CDI haakt het vonken af bij 8000 toeren. Verder doet de CDI niets.
Ook doet de CDI niets met vertragen of vervroegen.
8000 toeren is echt genoeg.
Ga je meer dan 8000 toeren draaien, dan ram je je zuiger tegen je kleppen omdat de kleppen gaan zweven bij een hoog toerental.
Tenzij je zwaardere klepveren en andere nokkenassen gaat monteren.

Je hele motorblok is gebouwd op 12 kw.
Uitlaat + bocht, uitlaat poort, inlaat spruitstuk, carburateur, etc. etc. zijn kleiner dan bij een 25 kw motor. De nokkenas heeft een lagere en kortere lift, waardoor er gewoonweg minder benzine/luchtluchtmengsel naar binnen kan komen.

Door dat ding meer benzine te geven (met dezelfde hoeveelheid lucht) ga je de afstelling, zoals die nu is gemaakt om het geheel "soepel" te laten draaien, in de war gooien. Het zal er dus alleen maar slechter van worden.

Meer lucht ga je voor elkaar krijgen door het inlaat gat groter te maken en de kleppen langer open te houden. Een 40mm carburateur op een 40 mm spruitstuk, met bijbehorende sproeier.
Uiteraard is de inlaat van je cilinderkop ook geen 40 mm, dus vergeet het maar met een standaard cilinderkop en standaard koppakking.

De huidige nokkenas, poorten en flows van in/uitlaat zijn berekend op de huidige carburateur, met de huidige sproeier. Niet op een veel grotere.
Iets groter sproeier kan wel, met een open luchtfilter.
Maar dat zal hooguit 1 kw extra vermogen opleveren.
Dan kun je nog een half k-wattje krijgen met een gemodificeerde uitlaat op hoog toeren, maar dat halve k-wattje op hoog toerental zal je op laag toerental inleveren.
Net genoeg om met wind mee je quad op iets boven de 100 km te krijgen (op de teller, die ongeveer 15km afwijkt bij de 100).

Dus...
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor fretje-pitbull » 11 okt 2011 11:03

eaglemotorsport schreef:Je hele motorblok is gebouwd op 12 kw.
Uitlaat + bocht, uitlaat poort, inlaat spruitstuk, carburateur, etc. etc. zijn kleiner dan bij een 25 kw

die 25kw motor, over welke spreek je dan? of in wat zit dat nog?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor eaglemotorsport » 11 okt 2011 12:52

fretje-pitbull schreef:die 25kw motor, over welke spreek je dan? of in wat zit dat nog?


Constructief zijn er 2 verschillende types van de 300cc 4 klepper.
Type 1 < 15 kw (12 kw).
Type 2 > 15 kw (22-25 kw).

Heb je een "goedkope" 300cc, dan heb je 12 kw.

Dat is gemaakt om onder de 15kw te blijven, zodat je quad als "driewielig motorrijtuig" geregistreerd kan worden bij de RDW, in plaats van "personenauto" met een hoger BPM bedrag en hoger tarief van houderschapsbelasting.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/quad#anker-de-quad-die-is-goedgekeurd-als-een-driewielig-motorrijtuig
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor fretje-pitbull » 11 okt 2011 13:59

ik bedoel meer waar kun je die zwaardere motor kopen met meer pk?
want 12kw en 22kw is toch al een goed voelbaar verschil
en past die 1 op 1?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten