jla loncin ervaring..

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 05 apr 2012 17:04

Ik heb hem eruit hoor trekt beterAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Remq op 05 apr 2012 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 05 apr 2012 18:17

:thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 05 apr 2012 18:20

het is geen egr maar een accelerant set :-)))
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 05 apr 2012 18:27

egr is standaard al verwijderd op de jla.dat accelleratiepompje mag je op dezelfde wijze afdichten.heeft ook met het milieu te maken,gewoon afdichten die handel net zoals de egr afgedicht is.dan heb je een iets beter trekvermogen.over dat accelleratiepompje is hier vroeger ook al heel wat geschreven.we zullen er niet veel woorden meer aan vuil maken want dan kan blijven discusieren en dubbel posten.dus conclusie:niet over zeveren en gewoon weggooien en afdichten :!:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 05 apr 2012 18:31

:stupid:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 05 apr 2012 19:30

mijn standaard uitlaatje(tot aan de dempers) is afgehaald en weggebracht om in rvs na te maken.uiteraard zonder cat en met deftig T-stuk met goede flow om naar de 2 dempers te gaan.ben al heel benieuwd naar het resultaat maar mijn geduld zal op de proef gesteld worden.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor hejoki » 05 apr 2012 20:49

helpt echt wel en je beentjes blijven ook flink koeler :D :D
Avatar gebruiker
hejoki
250cc
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 08 sep 2010 21:18
Woonplaats: Geleen

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 05 apr 2012 21:04

ik hoop het. :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor x187 » 09 apr 2012 10:25

dimpower schreef:egr is standaard al verwijderd op de jla.dat accelleratiepompje mag je op dezelfde wijze afdichten.heeft ook met het milieu te maken,gewoon afdichten die handel net zoals de egr afgedicht is.dan heb je een iets beter trekvermogen.over dat accelleratiepompje is hier vroeger ook al heel wat geschreven.we zullen er niet veel woorden meer aan vuil maken want dan kan blijven discusieren en dubbel posten.dus conclusie:niet over zeveren en gewoon weggooien en afdichten :!:


Helaas kan ik niet accepteren dat je de verkeerde termen gebruikt voor de duidelijkheid :)... Een acceleratiepompje is een zogenaamde constructie die op de carburateur bevestigd zit:

Afbeelding

Het systeem dat op de uitlaat bevestigd zit heet SAS (Secondary Air System)

http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection

Naar mijn eigen kennis is het denk ik theoretisch gezien niet mogelijk om meer vermogen te krijgen door deze af te sluiten. Kort samengevat zorgt dit systeem voor verse buitenlucht in je uitlaat zodat onverbrand mengsel in je uitlaat alsnog verbrand (bevorderd knallen en ploffen) met als doel om schonere emissies te halen.

Naar mijn persoonlijke mening is het zinloos om dit te verwijderen. De enige motivatie die ik mij kan bedenken is dat het gewichtsvermindering is en weer een onderdeel minder dat stuk kan gaan... Dat laatste is wel het overwegen waard om de SAS toch te verwijderen... De keuze aan jezelf! Ik heb hem terug gemonteerd om knallen en ploffen te bevorderen...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 09 apr 2012 10:43

ok ik moet je gelijk geven. ;)
daar mijn uitlaatlijn nu toch volledig wordt nagemaakt in rvs zal de SAS toch achterwege blijven alleen al voor het feit dat het niet esthetisch is.de catalysator zal er ook niet meer tussen zitten dus verwacht ik toch een kleine vermogenwinst.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten