De chinesen kunnen best wel motoren bouwen, en velgen kunnen ze ook goed. Maar 1 ding kunnen ze NIET, dat is banden fabriceren.
Helaas zijn zowat alle banden op chinese quad niet mooi rond, of eivormig.
De JLA Loncin is toch al een stugge quad met platte bandjes, en helaas voel je deze ongelijkheid in de banden beter als bij een bashan.
Het beste wat je kan doen als je zoeen quad hebt aangeschaft, en hij zwabbert en hobbelt is de voorbanden vervangen door gewone autobanden.
Deze kun je kopen in iedere bandenzaak op de hoek.
De orgineele maat is een chinese maat, 185/30/14, deze word in europa niet geleverd.
Je hebt hier 2 keuze in,
Of 155/55/14 van Hankook of nankang, dan ben je voor 100,- helemaal klaar incl balanceren.
Of 195/45-14 van TOYO. Je moet dan rekenen op 200,- helemaal klaar.
Als je deze banden hebt gemonteerd weet je niet wat je meemaakt, je krijgt een compleet andere quad terug.
De ongelijkheid van de achterbanden speelt bijna geen rol in het weggedrag.
Maar wil je echt helemaal vast op de weg liggen, is TOYO de enigste optie voor achter.
De maat 225/45/14 van TOYO passen op de achtervelgen, helaas zijn deze bandjes vrij prijzig. Omdat TOYO alleen deze maat heeft, kiezen voor mensen ook voor TOYO PROXES voor.
Ik zou gewoon beginnen met de voorbanden vervangen, en lood laten plakken.
Het klinkt natuurlijk een beetje zuur om gelijk bij je nieuwe quad je voorbanden te vervangen, en natuurlijk word dit niet altijd begrepen door klanten. Maar een chinese quad moet je nu eenmaal altijd modificeren.
Je moet van die Bami pangang en beetje boerenkool maken heeft Tibor ooit tegen me gezegd

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Grtzzz