Sporing JLA Loncin

Sporing JLA Loncin

Berichtdoor Ricardo1989 » 10 nov 2012 11:31

Hallo mensen.

Ik ben even aan het studeren geweest over camber en sporing.
Standaard stond mijn camber positief afgesteld, dat wil zeggen dat de voorwielen naar buiten gekanteld staan.

Voordeel hiervan is dat hij erg stabiel is voor recht uit rijden, nadeel is dat je behoorlijk aan het stuur moet trekken om de bocht te willen nemen.

In de racerij stellen ze het camber negatief af voor het bochten werk, dit wil zeggen dat zodra je een waterpas langs de velg houdt, je deze eerst waterpas moet afstellen en dan op gevoel 2 mm naar binnen kantelen.

Dit heb ik ff gedaan, voordeel: hij stuurt met 1 vinger door de scherpste bocht, nadeel is dat hij nu nogal zenuwachtig is recht uit.

Hier dus ff een ideaal in vinden tussen licht sturen maar niet te zenuwachtig.

Ik heb een lja loncin het nieuwe model waar je de sporing kunt verstellen.
Ik heb gelezen dat deze ideaal staat afgesteld wanneer de voorwielen 2mm tenopzichte van de achterwielen naar binnen staan gericht (toe spoor)
Nu bleef ik echter aan het stellen want wanneer ik het ene wiel verstel trekt de ander mee vanuit de stuur stang!! Dit is nogal lastig omdat er telkens 1 wiel is wat verkeerd staat met als gevolg dat hij trekt in het stuur. Help wie heeft een oplossing?
Jinling JLA-21B-250cc / 2013 - a.k.a. THE HULK
Ricardo1989
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 03 aug 2012 21:05

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Sporing JLA Loncin

Berichtdoor dimpower » 10 nov 2012 12:17

je moet je stuur op de één of andere manier vastzetten.dus stuur recht plaatsen en dan hem blokkeren zodat die zeker blijft staan.bij een auto plaatsen ze een stang op het stuur die naar de grond of de zetel opspand waardoor het stuur vaststaat.je kan dit bij je quad doen door eventueel je stuur aan beide kanten vast te binden naar achter aan je rugsteun.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Sporing JLA Loncin

Berichtdoor Ricardo1989 » 10 nov 2012 19:34

Ja dat is idd een mogelijkheid. Bedankt
Jinling JLA-21B-250cc / 2013 - a.k.a. THE HULK
Ricardo1989
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 03 aug 2012 21:05

Re: Sporing JLA Loncin

Berichtdoor hans caspers » 11 nov 2012 07:57

zoals ik al eerder heb gelezen op dit forum, spanbandjes erom heen en dan goed vastzetten.spanbandjes zijn denk ik ook wel de goedkoopste middel en je kan ze gewoon bij de gamma kopen.
mijn twee meiden op de quad
Avatar gebruiker
hans caspers
Erelid
Erelid
 
Berichten: 352
Geregistreerd: 30 okt 2009 17:58
Woonplaats: leidschendam

Re: Sporing JLA Loncin

Berichtdoor Remq » 11 nov 2012 15:03

Het vervelende is dat ik hier niet zo veel ervaring mee omdat ik dat niet kan afstellen

Maar dat zenuw achtige heb ik ook een beetje maar dat went wel je moet gewoon even gaan zoeken waar je plek is op de weg dan is dat ook zo weer over
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard


Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast