Hallo mensen.
Ik ben even aan het studeren geweest over camber en sporing.
Standaard stond mijn camber positief afgesteld, dat wil zeggen dat de voorwielen naar buiten gekanteld staan.
Voordeel hiervan is dat hij erg stabiel is voor recht uit rijden, nadeel is dat je behoorlijk aan het stuur moet trekken om de bocht te willen nemen.
In de racerij stellen ze het camber negatief af voor het bochten werk, dit wil zeggen dat zodra je een waterpas langs de velg houdt, je deze eerst waterpas moet afstellen en dan op gevoel 2 mm naar binnen kantelen.
Dit heb ik ff gedaan, voordeel: hij stuurt met 1 vinger door de scherpste bocht, nadeel is dat hij nu nogal zenuwachtig is recht uit.
Hier dus ff een ideaal in vinden tussen licht sturen maar niet te zenuwachtig.
Ik heb een lja loncin het nieuwe model waar je de sporing kunt verstellen.
Ik heb gelezen dat deze ideaal staat afgesteld wanneer de voorwielen 2mm tenopzichte van de achterwielen naar binnen staan gericht (toe spoor)
Nu bleef ik echter aan het stellen want wanneer ik het ene wiel verstel trekt de ander mee vanuit de stuur stang!! Dit is nogal lastig omdat er telkens 1 wiel is wat verkeerd staat met als gevolg dat hij trekt in het stuur. Help wie heeft een oplossing?