fretje-pitbull schreef:a merk is ook niet zoveel betrouwbaarder
als je bv een yamaha blaster 2t koopt, ga je dezelfde prestatie's hebben als een deftige stixe, behalve dat je de bochten trager gaat moeten nemen omdat zo'n yamaha heel dun is van spoorbreedte, is eigenlijk een heel kleinquadje
het leuke is dan weer 2t die lekker bruut is maar toch terug meer onderhoud of een 4t
ik zou je aanraden voor te kijken voor een 2dehands hsun/dinli/subaru 450cc
nog een vb hsun 350cc (bijna zelfde als een raptor) bijna alles van yamaha past erop behalve een paar onderdelen aan de stuurinrichting en dat de yamaha geen oliekoelr geeft wat me ook vlugger naar de hsun zou zenden, die koelt beter :p
Aangezien ik al 3 jaar op de hsun 350 rij, spreekt hier ervaring uit eigen hand.
Behalve remblokken tandwielen en ketting, olie kortom normaal onderhoud.
Heb ik welgeteld 0 euro uitgegeven om iets te vervangen wat kapot was.
Heb niets te hoeven modificeren of aanpassen om het rijgedrag te verbeteren,
heb nu toch dat honda blok erin gelepeld, wat ongeveer het dubblele pk's heeft van het originele.
Mijn advies; als je tegen de hsun aanloopt, altijd doen.