uitlaat polijsten vraagje

uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 18:34

hallo,
heb vandaag bij de gamma wat spulletjes gehaald om een aantal dingen bij te gaan werken om het weer mooi te laten glimmen, waaronder me sportuitlaat die wat roest plekjes heeft op de einddemper.

nou had ik net wat gepoetst met staalwol en commandant maar ik kreeg een aantal plekjes niet mooi weg tot nu toe, hij is wel al stukke beter, de grove stukken gingen wel snel weg, alleen nu vroeg ik me af of ik die kleine plekjes nog weg kan krijgen? zou ik het bijvoorbeeld licht kunnen schuren met korrel 400? of nog langer doorgaan met staalwol en commandant 4 ofzo? je krijgt wel kramp er van zeg:P

alvast bedankt :thumbup:
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 maart 2012 18:42

tot 1200 schuren (2000is zelf nog beter
schuurpapier nemen die voor nat gebruik is en met veel water schuren :p
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 19:03

behoud je dan ook je glans?
waar kan ik dat schuurpapier kopen want bij gamma hadde ze t nie volgens mij, 400 was t hoogst
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor Patriickm » 15 maart 2012 19:21

Heron, Brezan, Twimva, eigenlijk elke autozaak wel zon beetje! Of een hobby winkel misschien?!
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 19:30

bij mij zit ameco is dat ook gewoon goed?:P heb daar nog nooit schuurpapier gezien maar misschien dat ze het wel hebben, waterproof dan toch?

hartelijk dank voor de hulp mensen, het was een eenvoudige vraag maar toch:P
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor ulleke » 15 maart 2012 20:38

tippie van een voormalig poetser. RVS of Alu.

Let op het beste resultaat tot oppoetsen fase 1 krijg je met machinaal poetsen.
Reinig eerst altijd de onderdelen met veel reinigings middel of water. stofjes en ongewenste deeltjes veroorzaken krassen groffer dan bv 800 schuurpapier.

-Eerst groffe plekken wegschuren met 800, 1000.
-Indien dit te licht is pak je iets groffer.
-Altijd wel nat (grijs papier). Heb geduld en schuur liever met fijner en iets langer.
-Hierna ga je steeds fijner schuren 1500/ 2000. dit tot de uitlaat egaal van kleur is.
-Volgende stap is polijsten, neem een katoenen doek en groffe polijst pasta (3M polijst pasta grof voor lak mag ook). Beter is op een machine maar dit moet je kunnen.
-Polijst steeds in banen en kruislings. probeer GEEN cirkels te maken. Dit verpest het beeld (zelfde als lak)
-Na het poetsen fase 1 Ga je voor een metal of alu polish fijn voor fase 2.
-Poets met speciale kras vrije doeken deze haal je bij de beter zaken zoals Brezan en dergelijke. Ik haal mijn spullen altijd bij de profesionele lakzaak voor autolakken.
-Poets ook hier geleidelijke en kruislings bv eerste horizontaal dan verticaal. Geen cirkels maken dit creert de zo genoemde swirls en maakt het geheel troebel.
-Breng altijd eerst bij fase 2 je materiaal op, hierna oppoetsen. Uit poetsen met een schone droge doek.

Zaterdag moet ik toevallig een zeeer vieze motor poetsen ik zal er foto's van maken en uitleg geven.

Succes Dr
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: uitlaat polijsten vraagje

Berichtdoor freakout31 » 15 maart 2012 21:05

oke fijn! mooie uitleg! heb nu net toevallig 3 vellen van 14x23cm 2000 en 2500 korrel waterproof via internet besteld! ben benieuwd.
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten