x187 schreef:Nice filmpje. Is het dezelfde 300cc die wij hadden proefgereden?
Thanks!
Ja, dit is dezelfde 300cc'er als waar jullie op hebben gereden in de hal.
Alleen was toen het verschil in power nog niet absurd.
Inmiddels met alle gemaakte aanpassingen (waardoor 30PK) is het verschil bizar. De ballon banden beperken helaas de snelheid nog. Daar gaat nog wat aan gebeuren, zodat de 120 km/uur relatief veilig is.
(Onbelast gaat deze machine overigens 164 km/uur bij 8300 toeren in de 5de versnelling. Maar dat gaan we belast niet halen met 30PK).
BBQBarman schreef:Hebben de 250cc en de 300cc de zelfde frame?
Nee. O.a. motor ophangpunten zijn anders, er zitten extra lipjes hier en daar (voor bv de achteruit ontgrendeling) en dus ook het type goedkeuringsnummer is anders.
selwyn schreef:Kan aan mij liggen maar de 250cc is volgens mij een offroad versie als ik het goed zie. Hele smalle wielbasis vergeleken met de onroad.
De 250cc is een highway (de oranje).
De 300cc is een offroad (de zwarte).
De wielbasis van de EGL madmax (en luxury) is bij alle modellen hetzelfde. 128 tot 130 cm (kan een paar cm verschillen, als je 10, 12 of 14 inch velgen hebt).
De wielbasis bij de offroad "lijkt" kleiner, omdat die hoger op z'n poten staat. Schijn bedriegt.