Remy / EGL Madmax

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 20 aug 2012 16:19

BBQBarman schreef:Gelukkig is het in dit geval niet zo


dat is mooi :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 22 aug 2012 10:47

Gisteren even de ketting gespannen, alleen weet ik niet 100% zeker of ik het op de juiste manier gedaan heb. Ik heb de beschermkap onder verwijderd en daarna de 4 bouten los gedraaid. De achterbrug van de quad op een paar assteunen gezet zodat de achterwielen vrij van de grond waren. Daarna voorzichtig de achteras iets naar achteren getrokken en voorzichtig om en om de 4 bouten weer vast gedraaid.

Afbeelding

Ter illustratie nog even een foto. De ketting staat in ieder geval strakker (
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor selwyn » 22 aug 2012 11:12

Is goed zo. Om hem op te spannen kan je aan de ketting zijde ook een schroevendraaier door je tandwiel steken en ook in je achterbus. Dan kan je hem op de grond laten staan. Je quad naar achter of voren rijden en span je de ketting op die manier op.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 22 aug 2012 15:58

ik kreeg te horen dat de ketting helemaal tot zeer weinig spelling mocht hebben wat bij het veeren van de quad gaat de ketting iets slapper hangen

ik heb de offroad mischien dat dat het verschil is :think:

gaat toch juist strakker staan bij inveren???????
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 24 aug 2012 08:30

Lijkt mijn onlogisch dat er verschil moet zitten tussen on & off road qua ketting spanning. Maar goed, gisteren de voorkap er af gehaald omdat het stekkerblok tijdens het rijden irritant tegen de kap aan trilt. Dus zal deze met wat tie-wraps vast maken.

Verder heb ik een geperforeerd aluminium plaatje van 3 mm dik op de kop getikt. Hiermee wil ik een radiator rooster maken want het bbq roostertje wat er nu voor zit is alleen maar voor de sier.

Als ik dan toch bezig ben zal ik gelijk de ventilator eens testen als ook de temperatuursensor van koeling.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 26 aug 2012 13:03

Gisteren druk bezig geweest me de quad. De stekkertjes van de temperatuursensor bij de radiator losgehaald en verbonden, maar er gebeurde niets. Toen de ventilator stekker tussen mijn tank en stuur uit weten te prutsen (wat een onlogische Chinese plek). Haal ik het stekkertje los, zie ik dat 1 van de 2 contacten compleet krom gebogen is. Lijkt me dus een duidelijk gevalletje "Chinees lopende band werk": Als het niet past, doorduwen tot het wel past.

Even met de 12 volt op de ventilator getest en deze begon mooi te draaien. Uiteindelijk het kromme pinnetje terug recht gekregen en de stekker weer in elkaar gezet. Als ik nu de contactjes van de temperatuursensor verbind begint de ventilator te draaien. Toch handig al je er na 210 km achterkomt dat de koeling het niet optimaal doet. (Verklaard ook denk ik waarom ik hem zo verdacht warm vond en hij voor geen meter wilde rijden). Het oververhittingslampje is trouwens nog nooit aangegaan (alleen bij het contact aanzetten). Het is nu baggerweer, maar bij de 1e rit zal ik nog eens goed op de ventilator letten of hij nu wel aan wil gaan.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remq » 27 aug 2012 06:36

ja de quads zijn niet in elkaar gezet maar gestampt ,grote stappen nog meer productie ,
je komt het met alles tegen ik heb een mooi voorbeeld met achter assen
geen tijd om ze knap in te spannen en een tolerantie van 5mm is niks daar
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 31 aug 2012 13:21

Inmiddels alweer 278 km op de teller. De koeling werkt helemaal prima nu. Na een klein toertje zag ik dat de ventilator aansprong. Gelijk even een nieuw roostertje gemaakt zodat ik geen stenen tegen de radiator aan krijg. Ik heb dus 210 kilometer rondgereden zonder werkende ventilator. Hopelijk zonder schades, maar dat zien we later nog wel.

Afbeelding

Ook heb ik de how to "olie verversen" er eens op nageslagen en heb de chinese stroop verwisseld voor Castrol 10W40 synthetische olie. Dit ging allemaal zonder al te veel problemen. Gelijk het oliefilter met remmenreiniger schoongemaakt. De hoeveelheid metaal vond ik meevallen, veel kleine schilfertjes zoals je op de foto in de beker ziet. Eigenlijk geen grote stukken (gelukkig) ook niet in de olieopvangbak. Die olie was trouwens zo zwart als de nacht, maar ik heb niet het idee dat het blok te veel te lijden heeft gehad van de mindere koeling.

Afbeelding

Verder moet ik nog een nieuwe bougiedop plaatsen, maar dat doe ik de komende week nog wel een keertje. Eerst nog even een rondje rijden met de nieuwe olie zodat ik zeker weet dat alles in orde is.

Afbeelding

De ketting blijft nu ook goed op spanning staan, waarschijnlijk had ik de 4 boutjes niet vast genoeg gedraaid na het spannen. Ik zal dan ook de ketting eens schoonmaken en opnieuw invetten. Om de hoeveel kilometer doen jullie een rondje met de vetspuit langs alle nippels?
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor dimpower » 31 aug 2012 13:46

oh die vetspuit gebruik ik regelmatig eens als ik er zin in heb maar niet echt om de zoveel kms.de ene keer is dat 100km geleden,dan eens 250km. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Remy / EGL Madmax

Berichtdoor DexterXL » 31 aug 2012 18:19

Voor schade door koelingsgebrek hoef je niet bang te zijn, er zit een oververhittingslampje
op, en die is volgens mij bij jouw nog niet gaan branden, dus niet te heet geweest.
De fan is er om hem op zijn ideale werktemp. te houden, heter mag wel maar dan heb je
kans dat je bv iets vermogens verlies hebt.....
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten