Pagina 2 van 4

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 18 dec 2011 15:37
door hsunda
fretje-pitbull schreef:a merk is ook niet zoveel betrouwbaarder :D
als je bv een yamaha blaster 2t koopt, ga je dezelfde prestatie's hebben als een deftige stixe, behalve dat je de bochten trager gaat moeten nemen omdat zo'n yamaha heel dun is van spoorbreedte, is eigenlijk een heel kleinquadje :(
het leuke is dan weer 2t die lekker bruut is maar toch terug meer onderhoud of een 4t
ik zou je aanraden voor te kijken voor een 2dehands hsun/dinli/subaru 450cc :angel:
nog een vb hsun 350cc (bijna zelfde als een raptor) bijna alles van yamaha past erop behalve een paar onderdelen aan de stuurinrichting en dat de yamaha geen oliekoelr geeft wat me ook vlugger naar de hsun zou zenden, die koelt beter :p


Aangezien ik al 3 jaar op de hsun 350 rij, spreekt hier ervaring uit eigen hand.
Behalve remblokken tandwielen en ketting, olie kortom normaal onderhoud.
Heb ik welgeteld 0 euro uitgegeven om iets te vervangen wat kapot was.
Heb niets te hoeven modificeren of aanpassen om het rijgedrag te verbeteren,
heb nu toch dat honda blok erin gelepeld, wat ongeveer het dubblele pk's heeft van het originele.
Mijn advies; als je tegen de hsun aanloopt, altijd doen.

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 10:19
door Chucky
hsunda schreef:
fretje-pitbull schreef:a merk is ook niet zoveel betrouwbaarder :D
als je bv een yamaha blaster 2t koopt, ga je dezelfde prestatie's hebben als een deftige stixe, behalve dat je de bochten trager gaat moeten nemen omdat zo'n yamaha heel dun is van spoorbreedte, is eigenlijk een heel kleinquadje :(
het leuke is dan weer 2t die lekker bruut is maar toch terug meer onderhoud of een 4t
ik zou je aanraden voor te kijken voor een 2dehands hsun/dinli/subaru 450cc :angel:
nog een vb hsun 350cc (bijna zelfde als een raptor) bijna alles van yamaha past erop behalve een paar onderdelen aan de stuurinrichting en dat de yamaha geen oliekoelr geeft wat me ook vlugger naar de hsun zou zenden, die koelt beter :p


Aangezien ik al 3 jaar op de hsun 350 rij, spreekt hier ervaring uit eigen hand.
Behalve remblokken tandwielen en ketting, olie kortom normaal onderhoud.
Heb ik welgeteld 0 euro uitgegeven om iets te vervangen wat kapot was.
Heb niets te hoeven modificeren of aanpassen om het rijgedrag te verbeteren,
heb nu toch dat honda blok erin gelepeld, wat ongeveer het dubblele pk's heeft van het originele.
Mijn advies; als je tegen de hsun aanloopt, altijd doen.



Heb zelf Shineray Stixe gehad ook nooit zorgen mee gehad

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 10:47
door Chucky
Was dit weekend nog bij Heuts geweest, er zit 1 dag levertijd op de quad.
Het was mogelijk dat de quad bij aflevering gebalanceerd & uitgelijnd wordt en eventueel alles met locktite vast gezet wordt.
1jaar garantie, en bijvoorbeeld met het wel bekende kapotte accu probleem was dit geen probleem.

Opzich wel weer pluspuntje dan gevonden ivm garantie, mja in hoevere dat dan is kom je vaak pas achter als er echt wat aan de hand is.

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 10:49
door Chucky
hsunda schreef:
fretje-pitbull schreef:a merk is ook niet zoveel betrouwbaarder :D
als je bv een yamaha blaster 2t koopt, ga je dezelfde prestatie's hebben als een deftige stixe


2takt is tochwel stukje feller, snellere gasreactie en betere acceleraties.
Ook heeft de yamaha 6 versnellingen, de stixe 4 vooruit 1achteruit.

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 12:09
door fretje-pitbull
khad vroeger een smc 250 quad en een kennis een blaster met fmf (ofzo) uitlaat erop, optrekken bleef ik niet veel achter, top was ik voor
blaster voelt bruter aan

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 18:21
door DexterXL
2-takt is zeer abrupt in vermogen, zo heb je niets, zo heb je alles, een 4-takt
kan je veel mooier doseren.
In de motorcrosswereld (komt ie weer aan..... :lol: ) zie je dat er gemengd gereden
mag worden, maar wel met beperkingen:
85cc 2-takt = 150cc 4-takt
125cc 2-takt = 250cc 4-takt
250cc 2-takt = 450cc 4-takt
500cc 2-takt = ?? iig veel groter :mrgreen:

Dan heb je iig een richtlijn waar je wat mee mag vergelijken, en weet je ook gelijk
waarom de meeste quads maar tot de 450cc gaan, omdat tot die hoeveelheid
de blokken worden door ontwikkeld.
Wil je echt knallen, dan moet je eens zoeken naar een KTM 690cc blok, zitten
ook in de crossers en enduro.....is echt een beul van een blok :thumbup:

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 20:39
door Peanut
yep, die 2 tact kan ik ook van genieten hoor. Voor op de weg een beetje "jankerig"

Maar ik heb op youtube laatst even wat filmpjes bekeken van een Banshee 250 en 350... allemachtig!

Daar moet inderdaad een aardig zware 4tact tegenover staan.

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 19 dec 2011 21:59
door fretje-pitbull
@ dexter; 500cc 2takt daar kun je rekenen tussen de 50 en de 180pk
een blaster heeft geen 30pk net zoals een 250cc 4t (normaal gezien)
mijn 400cc 4t heeft 48pk, een banshee heeft 1 cilinder meer, 50cc minder en geeft 40-50pk
er is indd meer uit 2t te halen dan 4t

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 20 dec 2011 07:35
door xScorxPiusx
Nu weer ontopic..

Wat gaat het worden? Shineray of tog een a merk.
Maar waarom is Amerk altijd yamaha?
Suzuki maakt ook monsters. Kost minder dan yamaha en onderdelen zijn best te krijgen hoor. En je hebt nog kawadraki en Artic cat en polaris en can am. Kijk daar eens ipv bij al die yapanertjes :D

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

BerichtGeplaatst: 20 dec 2011 09:11
door fretje-pitbull
yup een ltr is tof :p