Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor Chucky » 20 dec 2011 09:23

tja blijft moeilijk. Wilde eigenlijk van't weekend gaan kijken maar had geen bestelbusje om hem direct mee te nemen mocht ik de quad nemen.
Ben ook nog eens bij de winkel geweest welke die Loncin nieuw verkoopt en geinformeerd naar garantie etc. Dus wordt geleverd binnen 1 dag, kan direct met loctite inelkaar gezet worden en gebalanceerd.
En een jaar garantie (wat het dan ook mag voorstellen).
Was wel aan het bedenken, mag ik voor de nieuwe quad gaan dan wel na 1januari, ivm met nieuw kenteken, bwj 2012 :P
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor Gilian » 13 mei 2012 15:32

Ik heb zelf ook mijn quad bij heuts gekocht.

De monteur in hoensbroek snapt er niks van dus daar moet je hem op dit moment niet halen.

Mij oom werkt zelf bij heuts en die regelt dat er een beter monteur komt, ik heb tot nu toe alleen maar problemen gevonden.

Heb alle bouten moeten nalopen, folie overal vanaf trekken en alles afstellen.

en ze zeiden dat hij rijklaar was.

Het ligt niet aan heuts maar aan de monteur daar, zit nu met andere monteur en die loopt de hele quad af op mankementen en tekortkomingen.

Maar voor de rest vind ik het wel een superquadje, rijdt leuk en na kleine aanpassingen rijdt hij zoals ik het wil.
Without courage, all other virtues Lose their meaning.
Avatar gebruiker
Gilian
150cc
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 25 feb 2012 19:50
Woonplaats: Kerkrade

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor Giofonix » 31 mei 2012 08:22

Had zelf ook de keuze tussen een a merk, b merk, en zelfs een c merk. Ik had besloten om er even iets meer geld bij te doen. gelukkig kon het uit. En toch voor een a merk te gaan. Nu kan ik bij elk willekeurig scooter of motorzaakje binnen stappen. En dat vind ik zelf een groot pluspunt. Bij ons willen de zaken geen eens sleutelen aan een b of c quad.

En met goed zoeken kun je leuke quads kopen voor 2500a3000 euro.

Er staat een nette Warrior te koop voor 3000. Maar voor 2500 kon ik hem kopen. Denk dat die nu wel voor 2200 euro weg mag. Want die staat al even te koop op marktplaats. Zit een nieuwe bigend en zuiger in. Dus daar heb je de eerste tijd geen omkijken na.

een kawasaki kfx400 kun je vast ook wel kopen voor rond de 3000.

Maar wil je hem gewoon puur voor straat gebruik. En houd je van knutselen. Dan zijn er ook prima nieuwe quads te koop die aan je verwachtingen zullen voldoen.

Ik kom van een Shineray af. en ben over gestapt naar een Raptor 350r. Nu, het verschil is te groot om voor mij weer terug te stappen naar een chinees. Kan nu met hoge snelheid de handjes los laten zonder dat de quad alle kanten op gaat. Ook is het trillen niet meer aanwezig. Enige wat iets piept is de achterrem. Enige wat kraakt, mijn hersenen als ik aangehouden word :clap:


Wat de chinees wel heeft ten opzichte van de japper. De breedte van de quads. De chinees is standaard breder wat het bochten gedrag ten goede komt. De jap zal in veel gevallen verbreed moeten worden :silent:

:D
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor BBQBarman » 31 mei 2012 09:22

Giofonix schreef:Had zelf ook de keuze tussen een a merk, b merk, en zelfs een c merk. Ik had besloten om er even iets meer geld bij te doen. gelukkig kon het uit. En toch voor een a merk te gaan. Nu kan ik bij elk willekeurig scooter of motorzaakje binnen stappen. En dat vind ik zelf een groot pluspunt. Bij ons willen de zaken geen eens sleutelen aan een b of c quad.

En met goed zoeken kun je leuke quads kopen voor 2500a3000 euro.

Er staat een nette Warrior te koop voor 3000. Maar voor 2500 kon ik hem kopen. Denk dat die nu wel voor 2200 euro weg mag. Want die staat al even te koop op marktplaats. Zit een nieuwe bigend en zuiger in. Dus daar heb je de eerste tijd geen omkijken na.

een kawasaki kfx400 kun je vast ook wel kopen voor rond de 3000.

Maar wil je hem gewoon puur voor straat gebruik. En houd je van knutselen. Dan zijn er ook prima nieuwe quads te koop die aan je verwachtingen zullen voldoen.

Ik kom van een Shineray af. en ben over gestapt naar een Raptor 350r. Nu, het verschil is te groot om voor mij weer terug te stappen naar een chinees. Kan nu met hoge snelheid de handjes los laten zonder dat de quad alle kanten op gaat. Ook is het trillen niet meer aanwezig. Enige wat iets piept is de achterrem. Enige wat kraakt, mijn hersenen als ik aangehouden word :clap:


Wat de chinees wel heeft ten opzichte van de japper. De breedte van de quads. De chinees is standaard breder wat het bochten gedrag ten goede komt. De jap zal in veel gevallen verbreed moeten worden :silent:

:D

Hoe breder je quad is hoe sneller je oneffe heden op de weg zult voellen
Das dan het nadeel van breder
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor Giofonix » 01 jun 2012 12:01

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Maar dat vang je toch ook weer op met de bandenspanning?
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor hsunda » 01 jun 2012 15:56

Niet echt.

Sta nu zelf ook een stuk breder, en dat viel me al op dat bij onefenheden in de wegen je automatisch bij gaat sturen.
Dus je (goddelijke) lichaam gaat naar opzij door die oneffenheden en je stuurt bij.
Dit moet je even afleren, want je quad gaat gewoon rechtuit.
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor Giofonix » 01 jun 2012 16:11

Even mijn quad.

De Raptor is van zich zelf erg smal, vindt ik althans. En de shineray vond ik in de bochten iets beter. Kon er harder door de bochten zonder zover over te hellen als nu met de raptor hahaha. En de rappie is achter al verbreed, dus dan moet er voor ook maar een steje komen. Zodra ik dit gekocht en geplaatst heb zal ik de verbeteringen plaatsen:D
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor hsunda » 01 jun 2012 17:06

Ik ga mezelf een beetje herhalen, maar heb ik ook nog liggen in de schuur.


interesse pb maar effe
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor hsunda » 01 jun 2012 17:23

Heb trouwens nog meer, wat op de rappie past.
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... q=hsun+350
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Nieuwe China Quad, of toch maar een merk....

Berichtdoor petje » 02 jun 2012 08:00

Hey man ik had het zelfde probleem als jouw ben ook veel op pad geweest en gedaan maar ik ben nu ook op het laaste moment afgehaakt want jah het is nu eenmaal zo voor 1000 euro meer rijdt je toch een leuk beesje rator 8-) en ja het wat jij het zegt als er iets is ken iedereen je helpen in bijna elkezaak alleen jah een loncin blijft een mooie quat
petje
50cc
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 30 mei 2012 11:56
Woonplaats: helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten