Wat er mis kan zijn aan je aankoop

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Wat er mis kan zijn aan je aankoop

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 nov 2011 17:15

Admin,als dit op de foute plek staat in het forum,kan je het dan aub verplaatsen?

Ben een topic gestart, en wilde dit eigenlijk al eerder doen omtrend wat er voor narigheid verborgen kan zitten in je nieuwe aankoop.
Hier heb ik het niet over nieuwe quads en de nu wel bekende kwalen,kuren,gebreken.
Nee, het gaat over 2de hands quads die (ernstige)gebreken hebben .
Bvb een tank die benzine lekt,en je weet het niet.
Dat soort dingen waar je niet op zit te wachten.

Als men nu ook foto's maakt en hier bij zet dan is dat weer een iets voor toekomstige kopers om op te letten.

Hieronder mijn 2 foto's (maar had er net zo goed nog wat kunnen plaatsen.

Hieronder staat een achterwiellagerhuis met daarnaast de buis die tussen je lagers komt.
Het huis is geheel weggevreten door van alles dat los was gekomen en heeft ook de buis een iets verbouwd daardoor.
Er zat geen scherp randje meer binnenin aan deze zijde.
Mogelijke oorzaak vocht,vuil,los lager,enz. enz.
Stel je voor dat je lekker aan het rijden ben met een gangetje van zeg maar 50 km/u en dat lager verliest zijn laatste kogeltjes.
Dat gaat pijn doen.

Afbeelding

Hieronder een foto van het zelfde achterwiellagerhuis met de nog 'goede' zijde boven tervergelijking

Afbeelding

Dit lagerhuis had een vorige eigenaar voorzien van andere lagers en keerringen,maar je begrijp dat dat niet echt zal werken met een weggevreten lagerhuis.

Iemand nog foto's :?: :?: :?:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Wat er mis kan zijn aan je aankoop -ACHTERWIELLAGERHUIS

Berichtdoor DenniZ » 17 nov 2011 20:49

Ik heb nog wel een goed exemplaar te koop :silent:
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 nov 2011 20:51

Soepkip,ik heb al een nieuwe erop.
Waarom denk je dat ik nog een goede brug over heb. :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DenniZ » 17 nov 2011 21:07

Ach oke, kon het proberen toch :lol:
Ik heb verder geen piccas voor dit topic, quad nieuw gekocht en dus geen verborgen gebreken gehad naast de usual stuff bij een nieuwe wok.Overigens wel de lagers in het lagerhuis vervangen, gelukkig was bij mij verder niets kapot....
groetjes van de soepkip
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DexterXL » 18 nov 2011 12:36

Ik zal vanavond even neuzen voor de foto's van mijn tank...en bijbehorende
lekkage :mrgreen:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor DexterXL » 18 nov 2011 17:15

Goed, de foto's van het verhaal: tank lek->

Afbeelding

Minuscuul klein plekje totdat je gaat schuren, dan blijkt hij toch groter te zijn

Afbeelding

in mijn geval de veroorzaker, een boutje waar de tank elke keer op stond te
trillen

Afbeelding

ik heb hem (laten) dichtsolderen door paps, ideaal :mrgreen:
en gelijk het steuntje aangepast zodat dit nooit meer kan gebeuren.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Sgtnic » 30 dec 2011 16:23

Foto's komen nog maar hier de eerste constateringen na mijn 2e hands aankoop

Kabels:
Gecontroleerd als deze allemaal soepel lopen.
- Gaskabel bleef hangen. Gedemonteerd en met kruipolie deze weer gangbaar gemaakt. Was een beetje gecorrodeerd aan de binnenzijde denk ik.
- Chokekabel geknikt. Niet te repareren deze moet opnieuw besteld worden. Bij het terugdrukken van de choke wil deze niet meer helemaal terug doordat deze gedraaid is waardoor de draden niet meer in mekaar zitten.

Slangen:
Gecontroleerd waar deze allemaal heen lopen en als ze nog goed zijn. Mijne is een luchtgekoeld blok maar niettemin ook nog een aantal slangen.
- Carterontluchting liep naar de EGR klep :S . Aangezien dat er bij mij geen luchtfilterhuis meer zat hadden ze de carterontluchting aangesloten op de EGR klep...Hierdoor was de motorfunctie ontregeld. Dus de carterontluchting losgekoppeld en naar beneden geleid en tegelijk de egr klep verwijderd. Hier is genoeg info over te vinden dus vwb de oplossing ga ik er niet verder op in.
- Niet zozeer kabels. Remmerij zag er niet goed uit. Ga ik ook nog op in in me revisie topic.

Kappen/zadel:
Alle kappen gecontroleerd als deze allemaal wel goed vastzitten en nog in goede staat waren. De voetsteunen zijn verwerkt in de achterkap deze zitten los...Praktische oplossing momenteel met tyraps goede oplossing komt nog.
Zadel mist wat onderdelen deze word ook vervangen.

Tank:
De ophangpunten zijn gescheurd. De kosten voor een 2e handse van Dennis wogen niet op tegen de reperatiekosten dus op die manier vervangen.

Speling:
Lijkt me duidelijk verhaal. Alle punten speling. Komt nog in me revisie topic.

Tandwielen:
Dusdanig versleten dat ik nog een kleine 1mm tand over had.

Carburateur:
Choke zat verkeerd gemonteerd. Vlotter lag los. Gasschuif kon niet vrij bewegen. Sproeier te klein. Ranzig. Verkeerd gemonteerd op de inlaatspruitstuk.

Voor de rest gaat het allemaal nog komen aangezien ik een complete revisie doe van mijn quad. Advies van mij is heel simpel. Ga niet af op uiterlijk (dat was namelijk mijn fout) maar kijk alles rustig na bij je aankoop. De mijne was namelijk ''overgespoten'' en zag er op het eerste gezicht goed uit. Helaas kwamen de problemen na de aankoop.
Voor alle overige zaken zal ik nog uitgebreid op ingaan in mijn topic revisie XY200STII
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc

Re: Wat er mis kan zijn aan je aankoop

Berichtdoor marzon » 15 apr 2012 22:54

m'n vorige ,
loncin 110 cc, zo'n beetje alles zat los of kwam los en ophanging van het blok breekt los, frame is te licht gebouwd, enige oplossing is zelf leren lassen en de boel verstevigen. onbegrijpelijk dat zo iets w
marzon

Berichtdoor dimpower » 16 apr 2012 05:41

De jla loncin heeft standaard 2 uitlaten.echter het T-stuk is niet niet echt een t-stuk maar gewoon een buis recht op de ander gelast en een gaatje in geboord.moet er niet bijvertellen dat de motor gewoon dichtgesmoord wordt daardoor.dus eerste werk als je tijd hebt is een dremel bij de hand nemen en frees maar uit die handel.
dit is zo bij de jla maar als je met een ander merk rijdt die 2 uitlaten heeft controleer dit toch maar eens.

Afbeelding
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Remq » 16 apr 2012 15:24

Maak er werk van bedankt voor de tip :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?